Nekromanti demonkulten..

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
jag har en demonkult som mina spelare jagar, jag funderar på att låta dem jaga den litet till och sedan ska de "ta den på bar gärning" och jag har funderat på ett tämligen okonventionellt angripssätt på klimax i äventyret nämligen att de erbjuds jobb och ska då "fixa" kroppsdelar åt necromancern som driver kulten (de spelar tämligen onda karaktärer), han erbjuder dem riktligt med belöning och sedan tar han dit stadsvakten som griper dem, sedan hamnar de givetvis i rättegång men jag har inte kommit längre än så. synpunkter tas emot med öppna armar. (det är ju inte säkert att det blir såhär men det kan ju hända man vet ju aldrig, man kan väl säga att jag håller alla dörrar öppna)

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Mothie

Veteran
Joined
22 May 2001
Messages
179
Location
Jönköping
Givetvis förklaras spelarna skyldiga om de inte gör någon överenskommelse med rättssystemet, som att finna ut var sekten befinner sig eller något i den stilen...Om de befinns skyldiga finns ju många roliga straff att välja mellan, döden är nog det som faller mig mest i smaken här. På något vis kan spelarna undkomma, eller om du vill vara elak dör de och återupplivas av Nekromantikern, fast det kan vara svårt att motivera. Att sätta rollpersonerna i ett fångläger kan vara intressant det också, men då måste dem kunna fly på något vis och sådant bör inte vara lätt. Annars kan det bli lite olika straff till olika personer, det beror ju på hur lagarna och det juridiska systemet ser ut.

Om spelarna väl har undkommit lagens långa arm finns många vägar att gå, de vill hämnas på den som angett dem-han är medlem av någon kult-får lite mer information.
Myndigheterna ger dem i uppdrag att finna den här sekten-undersöker osv...Jag kan inte skriva alla möjliga vägar då jag inte har ett jota om hur din värld ser ut...Hoppas fet fanns något vettingt...


"Aurea Mediocritas" -Den gyllende medelvägen
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Det påminner lite om mitt äventyr i Eon.
Då hörde spelarna ett rykte om en kättare som arresterats av stadsvakten i en lagerbyggnad. Nyfika som de var, begav de sig dit.
När de kommit fram blev de självklart stoppade av stadsvakten. Tack vare en av spelarnas högmod blev det snabbt bråk, och magikern i gruppen tände eld på en motståndare. De dumpade sedan kropparna i floden och begav sig in i byggnaden, som var dekorerad av uppspikade kroppar på väggarna och en hängd präst i mitten. När de gick upp till högsta våningen syntes det att de radats upp i ett gigantiskt pentagram. När en av spelarna rubbade prästen i mitten, och drog undan honom från pentagrammet, visste de inte vad de gjort.
När de senare unden natten överraskades av en av spelarnas skumraskkontakt, mästertjuven Lothur Teramis (som är min egen karaktär, som fick agera SLP), som talade om för dem att de alla var efterlysta av Inkvisitionen, stadsvakten, kättarens följeslagare (som är sura för att RP förstörde ritualen), och samtidigt den mörka best som framkallades när pentagrammet bröts. De hade skapat sig en fin knipa.
Tyvärr har vi aldrig fått spela klart äventyret.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
heh, fett äventyr, hur kommer du att göra för att få dem ur knipan då ?

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Fångläger, det verkar lite väl brutalt men det kan nog vara rätt ok /images/icons/wink.gif

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Morgath

Warrior
Joined
4 May 2001
Messages
223
Location
Lund, Skåne, Sverige
Spelarna kan få ett magiskt föremål av nekromantikern som skapar en portal till en annan dimension (exempelvis helvetet). På något sätt lyckas spelarna gömma undan just detta föremål när de blir gripna av stadsvakten och satta i förvar. Med hjälp av detta föremål lyckas nu spelarna fly från fängelset... (Ur askan i elden...)

Nu är ju bara problemet: - hur tar man sig "hem" från helvetet?

.....kanske något?
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Frågan är om jag ens behöver bekymra mig om det, eftersom det kommer förmodligen aldrig slutföras. Väldigt sorgligt, men troligen sant.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
heh, det kan man nog fixxa, bara det att jag hade inte direkt tänkt mig att de skulle hamna i helvetet, dock kan det ju vara ett trevligt sidspår.

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
piska de lata spelarna du har och kör lite maraton EON... /images/icons/wink.gif

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Då skulle de nog snarare bara bli sura och låsa ute en om man far dit... det har dom redan gjort ett par ggr. Inte särskilt mogna, va?

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
hmm de låter inte speciellt mogna, men ifall de tilhör din sociala krets så kan du försöka resonera med dem (mkt svårare än det låter). ifall de inte gör det så leta efter en annan grupp.

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 
Top