Nekromanti Demoniska attribut?

Berfa

Veteran
Joined
19 Mar 2003
Messages
151
Location
Västerås
Hej!

tänkte höra vad folk tycker en demon ska ha för attribut?

eftersom demon modulen inte har kommit ut än så borde det vara lättast att räkna alla demoner som en och samma sort, eller är det någon som har lite koll på vilka olika som finns och vad som skiljer dom åt?
vad kan demonerna sedan ha för förmågor?

MvH
//Berfa
 

eoz

Veteran
Joined
28 Jul 2003
Messages
49
Location
Umeå
Det står om demonerna i nekromanti och vandöda. Kolla undfer högre vandöda, så finns det demoner där ganska i början. Tänk på att de är otroligt farliga, listiga, fula och bara allmänt elaka. Lycka till med det hela!
 

Berfa

Veteran
Joined
19 Mar 2003
Messages
151
Location
Västerås
hmm...jag antar att du då menar demoner bundna till en belial? =P

det va inte sånna jag menade eftersom de är styrda av en nekromantiker, och inte speciellt kraftiga (om man jämför med hur stark en demoner borde vara, iaf enligt mig)

ex. En demon borde, fortfarande enligt mig, ha mer än PSY 16 för att kunna klara sig på andeplanet i diverse andestrider eller vad de skulle kunna råka ut för om någon skulle få för sig att bråka? =)
 

eoz

Veteran
Joined
28 Jul 2003
Messages
49
Location
Umeå
Ja men ta lite av deras förmågor, och sätt dem i någon annan kropp... Jag har kanske missförstått någonting, men demoner enligt mig är typ nästan bara på andeplanet... Äsh jag bryr mig inte. Det kommer väl en bok ganska snart.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Sluta med bilden... (OT) (ANT)

...Du överbelastar bara forumet genom att alltid bifoga den bilden. Visst, den är rolig, men bara en gång.

Mvh Victor Palm...

... :gremmad:
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Jag brukar slå fram ungefär 1T6 per rang i varje attribut. När spelarna bara spontant stöter på en demon finns sällan tid för det och då tar man bara rang · 4 i allt. Enda undantaget är psyke, som jag alltid brukar sätta till 20-30.

Pansar: 1-3 per rang, beroende på om det är en demon som ska användas till köttvägg eller hjärna och med hänsyn till hur stora vapen rollpersonerna har samt om demonen har många demonundarhuggare som står ivägen före man kommer åt att banka själva stor-demonen :gremtongue:.

Färdigheter: 12 på en kass demon (rang 1-3), 15 på en bra (rang 4-5) och 20 på en jättebra (rang 6+).

Hur man tar fram olika typer av demoner: Mer pansar = mindre psyke (och vice versa). Om den inte är magikunnig kan man ju lägga till en sisådär 10-20 på sty, tål och vil också.

Så brukar (brukade) jag göra iaf :gremsmile:.
 

Istaron

Veteran
Joined
19 Jun 2002
Messages
10
Location
Aranor
Själva idéen med att ha med demoner i rollspel är att de kan vara precis hur som helst, de enda begränsningarna är din fantasi, demoner är bara ett samlingsnamn på varelser som kommer från något annat plan. Det kan vara allt ifrån någon liten varelse som har 1 i alla attribut till en demonfurste som spöar skiten ur en halvgud. De kan ha rustningar och de kan till och med vara helt ofysiska… låt din fantasi flöda
 
Top