Nekromanti Demonisk generator

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Jag skulle om det går för sig villja ha en redogörelse för hur man skapar en generator sterg för steg, med besvärjelser och effekter tydligt angivna.

-Moonshadow
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
med besvärjelser och effekter tydligt angivna.

Va? Besvärjelsen eller effekterna som du vill ha är bara att trycka in, Det enda du behöver är en demon. Detta kan du fixa med en shaman eller en semomantiker som kan övertala/binda en demon i artefakten. Nu kommer artefakten att ge dig (demonens rang) daimotropiska filament. Om du vill ha en annan aspekt är det bara att lägga till en transformator som transformerar till den valda aspekten. Om du sedan vill ha en specifik effekt är det bara att förse artefakten med ett eller flera fokus som omvandlar som utför den valda effekten, ex blixt magnitud 3.


"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Gudomlig generator som smygtelegraferar.

man kan suga ner andar oxå... och antagligen gudar med =o)
kolla in M&M, där står det att man kan trolla fast en ande. jag vet. jag har läst det. tror det står under sanna namn, men är inte riktigt säker.

smaffy är jag. blä.
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Gudomlig generator som smygtelegraferar.

Ska man isåfall få psykotropi eller? Det står också att de flesta människor har rang 3, hur räknar man isåfall ut rang?

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Re: Gudomlig generator

människans psyke genom tre komma fem är lika med rangen. rangen är lika med det antal psykotropiska filament man kan mjölka ur per stridsrunda. Exempelvis har Conan PSY 8 och rang två (8/3.5=2.3). Demonnedkallerskan Isa Lund har PSY 17 och är därför rang fyra, eller kanske fem beroende på hur man avrundar. (17/3.5=4.8) om man knör ner conan i sin generator kan man mjölka ur två psykotropiska filament, lyckas man lura ner Isa kan man sno åt sig hela fyra psykotropiska filament.

men det skulle du nog kunna räkna ut själv lille silversurfer om du kanske tog tid att läsa mitt tidigare inlägg.

smaffy är jag. blä.
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Gudomlig generator

Jag tänkte att någon på neogames kunde svara istället så att man har något att klaga på./images/icons/wink.gif
Men men, jag hör och lyder.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Ta och läs det en gång själv så inser du att man måste ha demoniska filament för att kunna befalla en demon.
Vist jag vet man kan få från en annan demon men hur får man sin första? Den attityd du uppvisar är förövrigt helt onödig nu jag förstår jag iofs reglerna men om jag inte hade gjort det så hade jag ändock inte haft något nöje av ditt inlägg.

-Moonshadow
 

SirDr

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
147
Location
Växjö
köp några från en stackare som sålt sin själ till demonen...
han kan nog vilja ha lite saker i detta sitt liv.. då demonen snor hans kraft i nästa :))


Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..
 
Top