Nekromanti Demonfursten

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Nån som äger denna bok av Peter Morwood och som kan tänka sig skiljas från den? För ett skäligt pris förstås...

Om du trampar i klaveret ha åtmistone vett att stå still
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Du tänker på en trilogi äventyr som Äventyrsspel gav ut på den gamla onda tiden. Pendragon avser en serie pocketar som gavs ut i Äventyrsspels fantasypocket-serie: Klanfursten, Demonfursten, Drakfursten och eventuellt någon till.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Eventuellt någon till är krigsfurstens rike. Det ska vara den sista och avslutande delen, men läser man boken så låter det inte som ett slut i slutet utan det var nog planerat med ytterligare böcker....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Enligt Peter Morwoods hemsida finns det ingen fortsättning på "Klanfurstens rike", men däremot finns det två prequels (The Clan Wars: Greylady och TCW: Widowmaker). Dock så var sidan ifråga inte uppdaterad sedan 1999, och den sista boken på listan kom ut 1995, så detta kan ju vara rätt inaktuellt.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Jag avser romanen Demonfursten av Peter Morwood, inte DoD äventyret i härskarserien (detta har jag redan =) ).
Demonfursten (The Demon lord) är del 2 i serien "Book of Years" och den gavs mycket riktigt ut i pocket form av äventyrsspel. Eftersom jag äger del 1, Klanfursten (The Horse lord) och del 3, Drakfursten (The Dragon lord) vill jag gärna få tag i del 2 i första hand, men gärna del 4 också.

Och nej, den finns inte på hobbyspel...

Om du trampar i klaveret ha åtmistone vett att stå still
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Lite namedropping, men ändå... Senast jag diskuterade Klanfursten & Co med Peter Morwood (via email), så fanns det inga planer på en nytryckning. Fast han hoppas att något förlag ska förbarma sig... Just nu är han & Diane Duane (hustrun) inblandade i en TV-produktion om gladiatorer i antikens Rom.

http://www.algonet.se/~enda
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
SCHEISSE!

För något gammalt ex står inte att finna....

Om du trampar i klaveret ha åtmistone vett att stå still
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Visst är det fantastiskt vad för slags människor som man kan hålla kontakten med via e-mail! Allt i från nobelpristagare till jag vet inte vad kan man få kontakt med....Ganska kul!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,475
Location
Stockholm
Jag har, jag säljer, men inte billigt.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,475
Location
Stockholm
Minnen från böckerna

Det enda jag minns från Morwoods serie är nån våldtäktsscen i Krigsförstens Rike. Samt ett vagt minne av att jag tyckte böckerna var läsvärda och att det fanns massa coola vapen.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,475
Location
Stockholm
Drakar och Demoner-serien

Jag diggar verkligen äventyrsspels insats för litteraturen. Jag brukade köpa mina böcker på ICA, där de samsades om hyllplats med Harlequin och liknande. Hade det inte varit för "Drakar och Demoner-böckerna" så skulle jag nog aldrig blivit så boktokig som jag är idag.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 
Top