Nekromanti Demonernas Tid (0/3) Skynda att joina

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Sorry, fiberoptisk kabel vart avgrävd!

Han said:
"Hawkfist, ditt namn är vida spritt, men vad har fått en människa att ... mmmm ... ta samma klingande namn som demonerna använder?
"Vänta, din pajas. Ser du inte att jag håller på att slåss?" säger jag och morrar åt honom. "Men detta säger jag dig: Likna mig vid en demon en gång till, och du kommer inte att leva för att ångra det!!! Begrips?"
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: Sorry, fiberoptisk kabel vart avgrävd!

"Jag förstår att ert hat mot demoner är stort, lika stort som mitt hemliga hjärta. Jag är villig att förlåta er båda för era smädelser/illdåd." Hans blick flackar mellan den stängda dörren och sin nemesis. "ANNARS tänker jag slå er båda på käften, samtidigt!". Han rycker upp sin tjusiga alvsydda skjorta så att knapparna flyger och blottar ringbrynjan under.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Sorry, fiberoptisk kabel vart avgrävd!

(( Striden har startat ni 2 måste nu göra var sin attack som fungerar som en runda. Och juste Rising din fly från strid fungerar inte i PvP glömde skriva det. ))
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: Sorry, fiberoptisk kabel vart avgrävd!

Salogel ler mystiskt och ställer sig framför dörren. Den kriminella var fångad som en mus i en råttfälla och kunde inte smita. Han sparkade upp dörren bakom vilken den storväxte mannen som smädat honom stod och med förbluffande snabbhet gav han bägge varsitt stenhårt knytnävsslag i ansiktet. Tiden gick som i ultra-rapid, han vände huvudet av och an för att kunna se vad effekterna av hans attack blivit, det mystiska leendet hade förbytts i alvvarlig stridsberedskap.

(använder min 'Dubbel attack' på Hawkfist the Musclebound Marauder och Manne Gryn)
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Sorry, fiberoptisk kabel vart avgrävd!

Hawkfist gillar inte att slåss utan möjlighet att fly, men den här lilla pjatten skulle väl ändå inte kunna erbjuda honom något värdigt motstånd? Alltså väljer Hawkfist att använda den attack som han kallar Fingers of Agony och sträcker ut sitt pek- och långfinger och försöker trycka till Salogel i ögonen med en rak höger. "Ät det här! Med dina ögonhålor! Hoppas det smakar!"

Hawkfist attackerar som vanligt, utan krusiduller
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Eye for an eye. Cookie for a fist.

Dörren slängs upp och kvinnan Bodil som Manne nickat till ropar "Se upp". Instinktivt tar den tjocke Manne upp kakburken och vänder sig om för att se knytnäven som far mot honom. Han placerar kakburken mellan knytnäven och sitt ansikte.

"Ät kakburk, din demoniske sate! Nu har du avslöjat din rätta natur."

Manne försvarar sig denna runda.

((Ja, jag antar utmaningen.))
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Sorry, fiberoptisk kabel vart avgrävd!

Din träff slår hårt på Hawkfist men misslyckas på den "storväxte mannen". Hawkfists status ändras till: Smått skadad
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Sorry, fiberoptisk kabel vart avgrävd!

Attacken träffar perfekt och slår rakt in i Salogels ögon. Salogel backar skrikande och håller för sina ögon. Men snart får han tillbaka synen och är redo för strid. Salogels status ändras till: Medelt skadad
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Re: Eye for an eye. Cookie for a fist.

Slaget går rakt igenom kakburken och stannar precis intill Mannes stora näsa. Kakor flyger ut över hela golvet och Manne inser det löjliga i att försöka slåss vidare med kakburken. Han sträcker sig mot det smala prydnadsbordet som kakburken står på, medan Salogel backar skrikandes ifrån honom. Manne och sliter av ett ben som han sedan försöker köra in i midjan på den väldigt hemlige mannen.

"Får se om du kan känna smärta, eller om du är för hemlig för det!"

Manne attackerar Salogel.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Striden (Han)

Slaget (som Manne gör) träffar men utan kraft. Salogel backar ett steg till men skadas inte betydligt.

(( Fortsätt striden på olika "striden" ämnen. En för Rising attacker, en för Wilmers, och en för Han. Här är Han.))
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Striden (Wilmer)

Eftersom hans högra näve krossar något hårt och sprött som är fyllt av kakor antar Salogel att han krossat den storväxte mannens skalle. "AIAIAIAJJJJ" han grymtar av smärta när Hawkfists musculösa fingrar träffar sina mål. Allt blir rött och naglar för ett ögonblick innan han får tillbaks fattningen. Nu var det bara hans egentliga mål kvar, att läxa upp Hawkfister! Han anfaller med full styrka och slår med båda sina hårda knytnävar samtidigt, en i hakhöjd och en i skrevhöjd.

Vanligt anfall mot Hawfist.
Status: Medelskadad
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Striden (Wilmer)

Den i hackhöjd missar totalt fast den i skrevhöjd träffar hårt. Du hör ett krasande ljud som du hoppas är Hawkfists kulor som går i kras. Men ack, ur dörren bakom dig kommer en demon magiker som hade brutit nacken på damen som ägde huset (det var hennes huvud som krasade). Han kastar en magisk förtrolling på dig så du svimmar. Hawkfists status: Medelskadad. Salogels status: avsmimmad och medelskadad.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Sorry, fiberoptisk kabel vart avgrävd!

När jag ser att demonmagikern kommer in så avbryter jag omedelbart striden mot de andra krigarna.

"Beskåda detta, mina handgemängsmotståndare! En demonmagiker! Dags att lägga våra meningsskiljaktigheter åt sidan och börja samarbeta som fränder i kriget mot demonerna!"

Jag gör så här: Jag hoppar rakt på demonmagikern i den manöver som jag kallar "Tigerleap of Infernal Fury" och klöser efter hans demoniska anlete. Sedan - oavsett om jag träffar eller inte - så börjar jag röra mig bakom dennes rygg, så att jag och Han's rollperson står på varsin sida om demonen.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Re: Sorry, fiberoptisk kabel vart avgrävd!

"Bodil!", skriker Manne när han ser den gamla damen segna ner på golvet bredvid magikern. Manne vänder sig om, tiden verkar gå långsammare nu, och hans stora massa verkar inte hinna med den plötsliga rörelsen och börjar wobbla. Medan han drar sitt svärd sätter han fart mot magikern för att med kraft, likt en stor tidvattenvåg, träffa honom.

Manne attackerar demonmagikern.

((Smart sätt att få oss att sluta slåss inbördes.))
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
VIKTIGT MEDELANDE TILL ER

Bara så ni vet ska detta rollspelet vara nere i 2 veckor eftersom jag ska till Kreta. Men jag ska skicka ett medelande till er när det börjar igen.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Striden (Hawkfist)

Du hoppar up på honom men han skakar lätt av dig. Han åkallar en magisk träpåk och slår dig i pannan. Du svimmar.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Sorry, fiberoptisk kabel vart avgrävd!

Demonmagikern ler och duckar från ditt slag. Sedan knäar han dig i magen och ger dig en rak höger så du flyger över det lilla rummet och slår i väggen. Allt blir svart.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Efter striden

Ni 8 (ni 3, ledaren och hans 4 soldater som hade gömt sig i skuggorna) kvicknar till och finner er i en mörk fängelsehåla. Hawkfist tittar up och ser ett demon ansikte framför sig. Och inte vilket som helst det är Ashflames demon ansikte! Ashflame skrattar och backar medans Hawkfists vrede sväller inom honom. Han kastar sig framåt men finner sig bunden i kedjor! Ashflame skrattar igen och säger sedan: Nämen är det inte gamla Hawkfist! Här har du mig som du alltid velat ha men i lite fel läge kanske! Han skrattar igen och vänder sig om och går ut genom järn porten han säger till vakten som vaktar porten: De ska inte få någon mat eller något att dricka för de ska hängas imorgon som ett bevis att man inte kan stå up mot demon makten. Ni hör hans steg försvinna i fjärran och Hawkfist ger ut sin vrede på en stenvägg istället.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
VIKTIGARE MEDELANDE TILL ER

Jag har goda nyheter jag kan nu få tillgång på en dator på min semester och kan forstsätta rollspelet! Ni har nu en handlingsrunda till rollspelet.
 
Top