Nekromanti Demonernas Tid (0/3) Skynda att joina

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
FAKTA
Vällkommen till "Demonernas Tid"! Detta rollspelets handling är att demonerna har kommit till jorden och slagit ner det mesta av människorasen. Men det finns några få människor som slåss för att få tillbaka jorden och döda alla demoner. Detta spelet är baserat på medeltiden men som i de mesta medeltids spel finns det magi. I detta spelet kallas "level", "Rang". Och för att öka din "Rang" måste du skaffa erfarenhet. Erfarenhet kan man skaffa genom att döda fiender och göra uppdrag. Din status är ditt liv. Ju mer skadad du blir destu värre blir din status.
Detta är ett test spelning så ni kan bara gå up i rang 9 än.
Om du dör så går du ner 1 rang.

------------------------------------------------------------
REGLER
1. Kom ihåg jag är DM.
2. Förolämpa inte DM-en
3. Om du vill köra en PvP match måste din utmanare och dig godkänna och sedan är det jag som bestämmer om det ska hända eller inte.
4. Om du ska säga något som du inte ska säga i spelet så skriv (( i början och )) i slutet.
5. Ni måste rollspela!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rollformulär
Namn: (använd ett realistisk rollspels namn)

Yrke: (Magiker, Kriminell, Helare, Kämpe)

Bakgrund: (skriv din bakgrund här)

Rang: (Du startar vid Rang 1)

Erfarenhet: (Du startar med 0/50)

Status: (denna fungerar som Hp mätare läs mer på "Fakta" för att fatta)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KRAFTER

Magiker:
Rang 1: Eldboll (Låg skada) (Du kan använda den 3 gånger om dagen)
Rang 2: Eldsköld (Du försvarar en attack) (Du kan använda den 1 gång om dagen)
Rang 3: Eldsköld (Upgraderar din Eldsköld så du kan använda den 2 gånger om dagen)
Rang 4: Eldboll (Upgraderar din Eldboll så den ger Medel skada)
Rang 5: EldForm (Du går in i EldForm och slår tillbaka 10% av skadan du får) (kan använda 1 gång om dagen) (funkar under 1 strid)
Rang 6: Eldboll (Upgraderar din Eldboll så du kan använda den 5 gånger om dagen)
Rang 7: Eldsköld (Upgraderar din Eldsköld så du kan använda den 3 gånger om dagen)
Rang 8: EldForm (Upgraderar din EldForm så den slår tillbaka 25% av skadan istället)
Rang 9: EldForm (Updragerar din EldForm så den slår tillbaka 50% av skadan istället)
------------
Kriminell:
Rang 1: Fly (Fly från 1 strid) (kan användas 3 gånger om dagen)
Rang 2: SmygAttack (Du slår dubbel skada på en fiende) (Kan användas 1 gång om dagen)
Rang 3: Slå ut (Slå ut någon i 1 runda) (Du kan använda 1 gång om dagen)
Rang 4: SmygAttack (Upgraderar din SmygAttack så du kan använda den 2 gånger om dagen)
Rang 5: Slå ut (Updrager din Slå ut så du kan använda den 2 gånger om dagen)
Rang 6: Slå ut (Upgraderar din Slå ut så du kan slå ut en fiende i 2 rundor)
Rang 7: SmygAttack (Upgraderar din SmygAttack så du kan använda den 3 gånger om dagen)
Rang 8: SmygAttack (Upgraderar din SmygAttack så den gör trippel skada på en fiende)
Rang 9: Slå ut (Upgrader din slå ut så den slår ut en fiende i 5 rundor)
-------------

Helare:
Rang 1: Hela (Helar svagt en skada) (Kan använda 1 gång om dagen)
Rang 2: Bind till mark (Binder fiende till marken i 1 runda) (Kan använda 1 gång om dagen)
Rang 3: Hela (Upgraderar din Hela så du kan använda den 2 gånger om dagen)
Rang 4: Bind till mark (Upgraderar din Bind till mark så den binder en fiende till marken i 2 rundor)
Rang 5: DödsHelning (Helar en spelare från dem döda så att de inte förlorar en rang) (Kan använda 1 gång under spelet)
Rang 6: Hela (Upgraderar din Hela så att du kan använda den 3 gånger om dagen)
Rang 7: Hela (Upgraderar din Hela så att du helar Medel skada)
Rang 8: DödsHelning (Upgraderar din DödsHelning så den funkar 2 gånger under spelet)
Rang 9: Bind till mark (Upgraderar din Bind till mark så du kan använda den 3 gånger om dagen och den binder en fiende till marken i 3 rundor)
---------------
Kämpe:
Rang 1: Dubbel attack (Slå 2 fiender på 1 gång för 50% av skadan) (Kan använda 1 gång om dagen)
Rang 2: Avväpna (30% chang att du Avväpnar en fiende) (Kan använda 1 gång om dagen)
Rang 3: Dubbel attack (Upgraderar din Dubbel attack så du kan använda den 2 gånger om dagen)
Rang 4: Avväpna (Upgraderar din Avväpna så du kan använda den 2 gånger om dagen)
Rang 5: Vrål (Skrämmer iväg 1 fiende från striden) (Kan använda 1 gång om dagen)
Rang 6: Dubbel attack (Upgraderar din Dubbel attack så du slår normal skada på 2 fiender)
Rang 7: Avväpna (Upgraderar din Avväpna så det finns 50% chans att du Avväpnar en fiende)
Rang 8: Dubbel attack (Upgraderar din Dubbel attack så du kan slå dubbel skada på 2 fiender)
Rang 9: Dubbel attack (Upgraderar din Dubbel attack så du slår 3 fiender på en gång)


Skynda er att joina!
//Omgitburns
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Okej, här kommer den kriminelle Hawkfist:

NAMN: (Riktigt namn: Omar Singh), men jag kallar mig Hawkfist. (Hawkfist the Musclebound Marauder)

YRKE: Kriminell.

PRESENTATION: Gruarrh! Tillåt mig presentera mig. De kallar mig Hawkfist; och jag var en gång en turkisk köpman som sålde tobak och mattor så det stod härliga till, men sedan... en dag... så kom mörkret och demonerna, och jag minns särskilt en stor, kutryggig demon med stinkande svavelandedräkt och tudelad tunga som brände ner alla mina persiska mattor med sin flammande piska och andra läskiga attiraljer.

Denna demon väste mellan sina vassa käkar att hans namn var Ashflame The Forsaken of The Scorpion Skull och jag anade då att han skulle bli min dödsfiende. Mycket riktigt - när jag kom hem så såg jag att Ashflame hade skändat och bränt ner både min mula och hela min familj. Det var jättejobbigt.

Så jag bestämde mig för att bli en hjältemodig Kriminell och bege mig ut i världen för att döda demonerna och ta deras skatter! Och för att injaga fruktan i alla monster så bestämde jag mig för att kalla mig Hawkfist. Men det var inte hela mitt namn. Mitt fulla namn var Hawkfist the Musclebound Marauder!

RANG: 1. (kan Fly från en strid, 3 ggr om dagen)

ERFARENHET: 0/50.

STATUS: Öh, va?
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Namn: Salogel den Hemliga

Bakgrund: Salogel är en nobel Kämpe. Han går klädd i alvaktiga kläder och är görtjusig men har såklart alltid på sig en hemlig rustning under för att inte skrämma eventuella beundrare. Salogel slåss med sina stenhårda knytnävar, han älskar verkligen att slåss men bara om det är mot demoner. Han växte upp i en stor ljus stadsstat där vapenlagarna var mycket hårda så han kunde inte alltid bära med sig tvåhandssvärd att försvara sig med mot uslingar och monster därför började han träna på att göra sina nävar stålhårda så att han alltid hade med sig vapen som såg helt ofarliga ut. Hans förmåga att vara hemlig drog till sig många kriminella element som ville rekrytera honom men han slog ner dem alla och drog dem till domstolen. En viss kriminell var allt för stark för honom och stack honom i ögat med en kniv innan han lyckades slå honom så nu är Salogels vackra ansikte förstört liksom hans djupseende. När demonernas tid kom visste han att det var hans uppdrag att slåss mot alla demoner med sina stenhårda nävar (är det OK om du räknar hans nävar som stridshammare? De är hårda som stål). Hans högsta önskan är att slå ihjäl alla demoner eller slå ner dem och kasta dem i fängelse för deras brott (att existera).

Rang: 1 (Kämpe)

Erfarenhet: 0/50

Status: Vid god vigör

Förmågor: Dubbel attack (Slå 2 fiender på 1 gång för 50% av skadan) (Kan använda 1 gång om dagen).
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Spelet har startats!

Jag orkar inte vänta på 1 spelare till. Jag ska nu starta alltihopa. Bara så ni vet utspelar sig scenariot i Skåne år 1389.

Ni kommer ut ur era tält. (där ni sovit denna natt.) Ni har sovit gott. Ni ser att solen går upp i solnedgången och ni fattar att det klockan måste vara runt 3 på morgonen. En man kommer imot er och ni känner igen honom som en person som är högre rankad i människo-försvaret. Han är nu framför er och säger: Där är du rekryt! Jag hoppas att du har haft en god natt för denna dag kommer bli ett helvete. Situationen är rätt allvarlig just nu för Demonerna har lyckats ta Glimmingehus och Gladsaxehus. Som du borde veta nu så är det en av våra nyckel platser. Demonerna har även lyckats ta till fånga en av våra Generaler och vi måste få tillbaka honom. Fast för att lyckas klara allt detta måste vi skaffa mer soldater. Det är där du kommer in. Jag vill att du ska vandra från by till by, från stad till stad och samla soldater. När du har samlat tillräkligt många tänker jag skicka en person att hämta dig och din grupp. Går du med på att ta detta uppdraget rekryt?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Spelet har startats!

Jag gäspar lojt när mannen pratat färdigt, och riktar sedan en ilsk blick mot honom. "Kalla mig inte rekryt, din lus", fräser jag, "vet du inte vem du pratar med? Jag är ingen annan är Hawkfist, the Muscular Marauder!" Jag reser mig sakta upp och synar hans väderbitna anlete. Så fort jag ser att han är på väg att replikera, så hejdar jag honom med en hastig gest med min handrygg. "Så, så, lille man... Bli inte upprörd. Vi står alla eniga i detta heliga jihad mot demonerna, oavsett vilka vi är."

När jag ser att mannen godtar detta, så fyller jag i: "Just det. Just det, allihop! Lystra till hur Hawkfists ord genljuder med sanningens budskap!" Sedan pekar jag mig på bröstet och viskar: "Jag har rest en lång väg för att komma hit, eftersom jag jagar demonen Ashblood The Forsaken. Alla Ashbloods fiender är mina vänner, det ska du ha klart för dig."

Vi ler och skrattar tillsammans, på det sätt som bara två härjade veteraner som vigt sina liv åt att bekämpa helvetets demoner kan göra. "Självklart kan jag hjälpa till för att mobilisera en lämplig trupp så att vi förmår rädda generalen; men jag måste säga att jag förmodligen skulle klara av uppdraget lika bra helt själv. Det är något du borde veta. Jag avslöjar detta för dig, eftersom jag ser dig som en god vän."

Sedan spänner jag ett öga i honom och tillägger: "Men om du någonsin - NÅGONSIN - skulle hindra mig från att hämnas på Ashwing the Forsaken, då skulle jag flå skinnet från ditt arma anlete!!!"

Sedan väntar jag tills mannen behöver blinka, och då passar jag på att gömma mig. Plötsligt kan ingen se var jag befinner mig, men jag låter mina viskande ord spridas med vinden till deras öron från mitt gömställe.

Mina ord, de säger: "Demonerna frukar hans namn... och det namnet är Hawkfist".
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Spelet har startats!

(( Snyggt tal ))
Generalen nickar till åt skuggorna och säger: Bra jag vet att jag kan lita på dig. Du fortsätter sedan söderut imot Lund. Det tar dig 2 dagar att ta dig till Lund. När du är framme hittar du att det är demoner som vaktar portarna och inte människor. Du måste nog hitta på ett sätt att ta dig förbi dem här vakterna och ta dig in i Lund.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Spelet har startats!

"Fy satans alla hundars avskräde!" fräser jag mellan sammanbitna käkar. "Det är ju nedrans demoner som vaktar portarna!" Det skälver i min kropp när alla mina muskler vill att jag ska rusa fram och nedgöra dessa hederlösa mörkerbestar på platsen där de står.

"Måste... lugna... mig..." intalar jag mig själv. Om jag skulle rusa fram som en vettlös dåre så skulle jag ju inte ha någon chans. Dessutom vore jag ju inte Hawkfist, the Muscular Marauder om jag inte var karl nog att lura mig förbi två sketna demoner! Nä, just det.

Jag smyger en bit tillbaka i den omkringliggande växtligheten och ser till att varken jag eller demonerna kan se varandra. Sedan försöker jag gorma ut ett demoniskt tjut från botten av min magsäck, så gott jag kan, så att det låter som om en demon utstött ett gällt skri av smärta.

Därefter så skriker jag igen -- fast nu med min människoröst: "Aha! Du skall dö, din demon! Det finns inga här som kan rädda dig!"

Jag måste nästan hejda mig från att börja fnissa åt min snillrika plan, när jag fortsätter: "Du tror kanske att du skulle kunna tillkalla demonvakterna från Lund, va? Ha ha ha! Nej du, de befinner sig alltför långt borta för att kunna hjälpa dig! Jag skulle allt bli riktigt förvånad om dom kom hit!"

Sedan smyger jag mig bort från mitt gömställe, sidledes, tills jag kommer fram till en ny plats där jag kan spionera på porten.

Nå? Ser det ut som att vakterna har hört mina rop och blivit lurade, så att de lämnat sin post?
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Spelet har startats!

Vakterna springer ut genom porten med 5 andra vakter efter sig. (tur att du inte rusa). När de är utom synhåll så smyger du genom porten och in i staden. Det finns fullt med demoner på gatorna så du hänger vid gränderna. En kvinna i 40 års åldern står utanför sin källardörr och tänker. Sedan tittar hon up och ser dig. Hon backar ett par steg men stannar sedan. Hon kommer över chocken och viskar: Kom in snabbt innan någon kommer! Hon öppnar källardörren och vinkar in dig.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Spelet har startats!

För en tiondels sekund så fylls mitt kriminella sinne med tvivel. Ska jag lita på den här kvinnan? Kan jag lita på henne? Om hon lever här - tillsammans med demonerna - då kan hon ju vara i maskopi med dem. Och även om hon är en god männisa, så kan hon ju försöka vinna något genom att överlämna mig till demonerna. Kanske har hon ett barn som demonerna fängslat - och nu så ser hon en chans att kunna förhandla sig till barnets frihet genom att erbjuda demonerna mig i utbyte?

Alla dessa tankar flyger kors och tvärs i mitt stenhårda sinne såsom de turkiska flyttfåglar jag brukade titta på i min ungdom. När jag tänker tillbaka på min hemort som ligger så oerhört många kalla mil härifrån, så leder mina tankar självklart in på mitt möte med den vidriga demonen Ashclaw The Forsaken. "Måste minnas... Alltid... Får aldrig tveka... Måste fortsätta tro gott om människorna... För allt är meningslöst, om jag inte tror -- om jag inte tror från det bittra djupet av mitt hjärta -- att mänskligheten är värd att rädda från demonernas klor! Måste fortsätta tro att mänskligheten är värd att döda och riskera bli dödad för!!!"

Jag skakar av mig dessa tankar och väljer - styrkt av min benhårda övertygelse - att följa efter kvinnan. Det har bara förflutit en tiondels sekund, men eftersom jag har en härdad kriminells sinne, så har jag hunnit tänka fler tankar under tiden än vad många andra människor hinner tänka under en hel livstid.

Så fort hon stänger källardörren efter sig så vänder jag mig om mot henne och synar henne ordentligt. "Du vet säkert vem jag är, kvinna. Mitt hemliga namn är Hawkfist The Musclebound Marauder, och det är ett namn som ekar i demonernas fruktan varthän jag än placerat mina fotsteg. Från Istanbul till Malmö så spottar demonerna i avsky, och skakar tänder i rädsla, när mitt namn nämns. Jag är kriminell, och jag har förmågan att fly ifrån strider - vilket räddat min livhanke mången gång - det skall du ha djävligt klart för dig."

Sedan skrockar jag belåtet för mig själv. "Men en sak ska du veta, och nu skall du lystra noga, för jag säger detta en och endast EN gång. Om du står och tänker på att förråda mig för att hjälpa en demon såsom Ashclaw the Forsaken, då kommer min vrede att sjuda såsom en kittel fylld med brinnande olja och kokande magma!!! Begriper du det, kvinna?"

Jag vet att jag inte kan lita på henne, men jag var tvungen att visa att jag menar allvar. "Svara mig nu, kvinna; känner du några krigare som kan hjälpa mig i ett lika farofyllt som hårresande uppdrag? Och du; det ska vara mänskliga krigare. Alltså INTE demonkrigare! Jag samarbetar inte med demoner om du nu trodde det!"
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Spelet har startats!

Hon ler och säger lungt: Ja jag vet vem du är Hawkfist. Och om du letar efter allierade så har du kommit till rätt ställe. För en grupp av Lund bor som har tröttnat på demonerna har samlats i mitt hus för att ta tillbaka Lund. Men de vet nog inte vem du är så du får nog bevisa att du är värdig att slåss med dem för Lund. Deras ledare Sven Gryn är i rummet bredvid du borde prata med honom.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Spelet har startats!

"Självklart kan jag bevisa min värdighet, om det nu skulle krävas", svarar jag från ena mungipan. "Jag kan exempelvis fly från en strid på ett sätt som de aldrig sett någon fly ifrån en strid förut!" och så spänner jag mina muskler inför henne.

"Visa mig nu den här Sven Gryn. Det låter ju som en rekorderlig karl, å min ära! Det är alltid härligt att få träffa andra som vigt sina liv åt att bekämpa demoner i denna mörka tidsålder! För om det är något jag inte tycker om - detta skall du alltid minnas - så är det att jag hatar demoner!"

Med dessa ord så följer jag kvinnan in i rummet bredvid.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,457
Location
Helsingborg
Re: Spelet har startats!

NAMN: Manne Gryn

YRKE: Kämpe

PRESENTATION: Hela sitt liv så har Manne sett upp till sin storebror Sven och följt efter honom i hasorna. Sven har också förtjänat denna idoldyrkan, då det känns som om han har gjort allting rätt i hela sitt liv. Han stod ut redan som barn men överlägsen fysik och vann alla lekar. Hans goda hjärta har under året gjort många goda gärningar och gjort honom omtalad. Sven är en typisk ledargestalt som folk sluter sig bakom. Det är han och endast han som alla kan sätta hoppet till för att driva bort demonerna som har översvämmat världen. Men Manne då? Ja, det säger en hel del om Manne när större delen av hans egen presentation handlar om hans bror Sven.

RANG: 1: Dubbel attack (Slå 2 fiender på 1 gång för 50% av skadan) (Kan använda 1 gång om dagen)

ERFARENHET: 0/50.

STATUS: Full

/Han som fått lite tid över
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Spelet har startats!

Inuti rummet så ser du en stor man som är minst 2 meter lång och väldigt överviktig. Han ser ut som han inte skulle kunna komma ur den stora stolen han har suttit inuti. Att någon så här överviktig skulle kämpa mot demoner är inte troligt. Du börjar tvivla på att du vill bli led under honom.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Spelet har startats!

(( Härligt att du kunde komma in Han! Du får gärna vara med! ))
En man med turkiskt utseende kommer in och dina ögon är helt fixerade vid hans vilda blick och hans stora muskler. Du börjar tvivla på att du kan lita på denna man.
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Sorry, fiberoptisk kabel vart avgrävd!

Salogel stiger ut från bakom en lång gardin. Den fladdrar likt en hämnares kappa men den enögde mannen ser mild ut och knyter nävarna så hårt att det knakar. "Jag visste att jag skulle möta dig här, Hawkfister, Lund var tjuvarnas och de kriminellas stad tills demonerna tog den! Det var svårt att ta sig in hit och svårare att överleva här men nu får jag äntligen chansen till upprättelse!" Salogels ögon verkade mer och mer fridsamma men hans nävar ständes hårdare och hårdare tills man kunde tro att de skulle förvandlas till diamanter. "Sist vi möttes var du för stark för mig, men nu har jag tränat och tränat och bemästrat tekniken ATT SLÅ TVÅ MOTSTÅNDARE PÅ EN GÅNG FÖR HALVA SKADAN så den här gången vinner jag och du förlorar eftersom JAG är Salogel den Hemliga, du vet INGENTING om hemligheter föränn du talat med mig!"
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Sorry, fiberoptisk kabel vart avgrävd!

(( Snygg antre jag anar Rivalitet här! ))
Salogel har utmanat dig till duell Hawkfist! Antar du utmaningen?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,457
Location
Helsingborg
Re: Sorry, fiberoptisk kabel vart avgrävd!

"Uhm... det här skulle demonerna gilla. Två... ööh... vad jag kan se människor som slåss mot varandra". Manne reser sig från stolen och tornar upp sig framför de två männen. "Hawkfist, ditt namn är vida spritt, men vad har fått en människa att ... mmmm ... ta samma klingande namn som demonerna använder? Salogel. Ingen... eeh... nog för att jag är ensam här men... ingen kan motstrida att du verkligen är såpass hemlig som du utger dig för att vara. Dock... eh ... verkar det vara demoners verk som gör att du kan stiga ut ur skuggor på detta sätt. Alla... hoppas jag... vet väl att människomagiker endast kan hantera eldens natur? Så, förklara er båda om ni vill rentvå mina misstankar, annars lämnar jag er åt ert öde här i rummet". Manne går genom de två främmande personerna och öppnar dörren. Han vänder i dörröppningen och väntar på ett svar.

...och när han ser de två männens hatiska blickar, så stänger han dörren med en suck och vänder sig med en bister min mot den gamla kvinnan. Han skakar bara på huvudet.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Sorry, fiberoptisk kabel vart avgrävd!

Så här gör jag, burnsy:

Jag flinar honom i ansiktet: "Du är den fula avkomman till en maläten häst, Salogel! Du dög inte till att besegra mig vid vårt förra möte, och inte tror jag att du har vad som krävs denna gång heller. Men jag lovar dig detta: Om du visar att du tål att bjuda upp till kamp emot mig, så tillåter jag dig att leda den häftiga grupp jag håller på att samla samman för att rädda generalen från demonernas klor."

Sedan cirkulerar jag runt honom och intar stridsposition, för att slutligen blotta mina huggtänder såsom en hök: "Visa mig nu vad du kan, din sparv!"

Låt striden begynna!
 
Top