Nekromanti Demoner...

Zergavas

Veteran
Framgår det i någon existerande regelbok hur starka demonerna igentligen är eller ska man bara gissa sig fram?

Amroth

Veteran
Den speciella boken om demoner har ju inte kommit ut än, men det kanske står något i Mystik & Magi?

DesertRain

Hero
När jag har med demoner så gör jag helt enkelt dem så kraftiga som jag vill att de ska vara. Det kan vara allt mellan jättemesiga och hur mäktiga som helst beroende på storyn.

DesertRain

Hero
Kraetyz said:
Det finns även statistik för demoner inbundna i vandöda, fast jag antar att det inte riktigt är samma sak.
Det fick mig att komma på lite magiteoretiska idéer om hur mäktighetsgraden på ett inspärrat väsen hör ihop med det som det är inspärrat i :gremsmirk:

Fienden

Hero
Purgatory said:
Kraetyz said:
Det finns även statistik för demoner inbundna i vandöda, fast jag antar att det inte riktigt är samma sak.
Det fick mig att komma på lite magiteoretiska idéer om hur mäktighetsgraden på ett inspärrat väsen hör ihop med det som det är inspärrat i :gremsmirk:
Skapa ny tråd, NU!

DesertRain

Hero
Kraetyz said:
Purgatory said:
Kraetyz said:
Skapa ny tråd, NU!
Hehe, jag måste tänka igenom det lite först. Jag lovar att posta en tråd när jag har lite mer kött på benen. Antingen ikväll eller senare eftersom jag ska till Stockholm imorgon och kommer inte hem fören på torsdag kväll.

Regmolar

Swashbuckler
Tror att jag tidigare i en sådan här tråd läst att "bossen" i köpeäventyret Regnsynd också är en demon; belialerna i V&N borde annars ge hyfsade riktlinjer för de övernaturliga förmågorna, om inte annat.