Nekromanti Demoner?

jennatar

Veteran
Joined
23 Apr 2002
Messages
17
Location
sollentuna
Hur gör man en demonolog?
Står det inte att Daimotropi inte går att alstra av nåra förutom demoner, men det kanske inte krävs daimotropi för att kalla ner demoner
Är det nån som vet eller måste man vänte på boken (suck)
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag har inte böckerna framför mig, men jag har bestämt för mig att det finns ritualer för demonåkallan och -bindning som använder ikonotropi (teckenmagi) - därav de klassiska pentagrammen och runorna som används.
 

Ratigan

Veteran
Joined
20 Feb 2002
Messages
90
Location
Södertälje
Det går även med semotropi då det finns effekter där som kontrollerar och nedkallar demoner/images/icons/devil.gif
 

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
Jåmenvisst

Du har så rätt. Det finns effekter som använder daimontropi. Hemligheten med att använda dom ligger i att kalla ner en demon och sen pina honom tills dess att han går med på att göra saker åt dig, ELLER pilla in stackarn i en generator och sen tvinga honom därigenom att alstra daimontropi. Sen ligger kanske svårigheten i att få tag i denna första demon :ob
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Daimotropins mystik...

För att skapa en daimomantiker, eller demonmagiker om du vill, använder du samma regler som för alla andra magiker då de skapas. Samma tabeller, samma nivå enheter... Enda skillnaden är att du som sagt inte kan alstra själv, utan måste få en demon att göra dem åt dig. Antingen gör du det genom schamanism, då du via andeplanet besöker en lämplig demon, eller via magi, då du tvingar en demon till det fysiska planet. Båda metoderna kan återfinnas i regelboken, mer eler mindre tydligt. M&M kan vara bra som tillägg. I vilket fall, om du ska få en demon att göra filament åt dig så måste du ge honom något i gengäld (Såna är dem, de snåla entiteterna/images/icons/wink.gif). Om du har en demon bunden så kan du tvinga honom vare sig han vill det eller inte, annars så måste du ge honom typ barnasjälar och sånt. SL avgör, men det brukar vara ont.
 
Top