Nekromanti Demoner, Ritualer och Daimotropi.

Zergavas

Veteran
1.Jag undrar om någon vet ett sätt att få ned demoner lite snabbt istället för att sitta 12 timmar i en ritual?

2. Om man misslyckas med att disepera daimotropi vad händer då?

3. jag har läst mycket om att man kan göra magiska artifacter som man kan få filement av... hur gör man en sådan?

Petter42

Swordsman
1. Det går ju att korta ner ritualen genom att göra slagen svårare, dessutom ger okontrollerad dissipation av daimotropi en aggressiv demon.

3. Det står beskrivet i mistyk och magi, men kortfattat så är det en alkemisk process som binder en demon i ett föremål. Man kan sedan installera andra delar som transformerar energin och delar som väver besvärjelser.

Telephalsion

Swordsman
1. Köp mystik & magi.

2. Formalisera en besvärjelse som tillkallar demoner.

Telephalsion

Swordsman
Okontrollerade dissipationer av daimotropi leder till att en demon nedkallas. Demonens rang är lika med antalet filament som dissiperade okontrollerat.

Regmolar

Swashbuckler
1. Använd den ikonotropiska effekten "Nedkalla", valfri magnitud. Ser ingen anledning till att köra den i ritual för en rang under 3. Glöm dock inte att lägga upp pentagrammet eller skyddscirkeln innan du frammanar den, annars blir det jobbigt...

Den ikonotropiska effekten kan ersättas med den daimotropiska ifall du ha en generator, men daimotropi är farligare om det dissiperar...

Att lägga upp en skyddscirkel och frammana demoner utanför är dock en stridsteknik som måste utforskas mer...

2. Står i magikapitlet i Spelarens guide :gremwink:

3. Det står beskrivet i otillräcklig detalj i Mystik & magi. I korthet: Frammana en demon, gör en alkemisk process, gör en till process om du vill kunna få en annan aspekt än daimotropi ur artefakten, färdig.

Man kan även göra en artefakt som lagrar filament som läggs in genom en alkemisk process; i så fall skippar man demonsteget ovan och använder andra processer.

Zergavas

Veteran
jag hittar inte den ikonotropiska effekten "Nedkalla"? står det om det i någon utav böckerna och isåfall vart? för jag har kollat igenom både spelledarens guide och mystik och magi.

Zergavas

Veteran
Ok... nu får ni rätta mej för jag har troligtvis fel men om jag ska kalla ned en demon på rang 1 så kör jag först "identifiera" med ett Ob1T6 alstra semotropi, sedan "nedkalla" med ett Ob1T6 alstra ikonotropi sedan kommer det ned en rang 1 demon. (räknas båda efekterna som ritual och isåfall hur lång tid tar den ritualen (eftersom det är en alstring så är ju det 30 min men då blir det ju också ett ritualslag på Ob1T6 som tar 30 min extra så då borde ju varje ritual ta 1 timme)).

Zergavas

Veteran
kan man öka en gång till i båda och få den överstökad på 15 min? Efekterna är något man måsste lära sig eller kan man göra dem direkt från böcker?

Telephalsion

Swordsman
Om alstring mellan ikonotropi och semotropi är lätt (vilket jag tror att det är) kan du göra följande besvärjelse:

Alstra 2 filament ikonotropi (ob2T6)
Transformera 1 filament utan förlust (ob2T6)
Väva Identifiera på ett filament (ob1T6)
Väva Nedkalla på ett filament (ob1T6)

Nedkallar en Rang 1 demon. Tar två rundor.

Eller

Alstra 4 filament ikonotropi (ob4T6)
Transformera 2 filament utan förlust (ob2T6)
Väva Identifiera på två filament (ob2T6)
Väva Nedkalla på två filament (ob2T6)

Nedkallar en rang 2 demon. tar två rundor.

Zergavas

Veteran
ok då har jag bara två frågor kvar (just nu):
1. Hur gör jag för att min karaktär ska gå och lära sig det här? ska jag göra en egen besvärjelse eller är det något som man går och lär sig hoss en mästare eller något annat?
2. Kan man under spelets gång lära sig att alstra en till aspekt? (jag har redan två aspekter men skulle behöva en till för dem jag har är inte till så stor nytta just nu).

Fienden

Hero
1. För det första hittar du någon som kan och vill lära ut dessa besvärjelser, det kan och ska fan inte vara lätt. Att nedkalla demoner är något av det livsfarligaste du kan syssla med, så folk som gör det är få och långt ifrån varandra. Förövrigt är det olagligt i många länder, så de gömmer sig ofta också.

2. Självklart kan du lära dig fler aspekter, hitta bara någon som är villig att lära dig. Ska inte ta så många månaders hårdträning att få upp FVt i ett respektabelt värde.

Zergavas

Veteran
Kan du hänvisa mig till en vart i någon av böckerna det står mer exakt hur man lär sig en ny aspekt?

Zergavas

Veteran
tack för alla bra tipps och råd! tyvärr så dog min karaktär idag då jag drog den en rank 6 demon kortsagt han drog ned en till och jag failade på min spell =(

Raven-Lord

Veteran
Aaaaaw, stackarn, men så går det när man inte börjar med att skapa ett "pentagram" (se mystik och magi) som är starkt nog att stänga in den demon som man tänker nedkalla.

Utan ett sånt så kommer han/hon/den/det högst troligt vara lite morgonsur och göra otrevliga saker med magikern och större delen av byn/staden :gremtongue: