Nekromanti Demoner och deras värden

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
  • Rang 1: 9, 8, 7
  • Rang 2: 12, 10, 9
  • Rang 3: 16, 13, 10
  • Rang 4: 19, 16, 12
  • Rang 5: 23, 18, 14
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Kan tänka att du skulle kunna låta första rangen vara lägre egentligen, typ tre grundegenskaper á 2t6, för att representera alla småknytt och liknande.
Om inte annat bara för att nybörjardemonologer ska ha något att börja öva på som inte automagiskt är lika farligt eller farligare än de är =)
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Hurra! I'm helping :gremlaugh:

Du får se till att lägga upp resten av dina tankar sen också, det ser jävligt bra ut så långt.
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Laowai said:
Hurra! I'm helping :gremlaugh:

Du får se till att lägga upp resten av dina tankar sen också, det ser jävligt bra ut så långt.
Jag kommer troligen knäcka upp en liten fin tabell med särskilda demoniska egenskaper som kan rullas vid, eller väljas av då man åkallar en demon. Kanske ett slag per rang eller liknande? Hur låter det?

Typ ett slag för "Fysisk Form/Typ", sen ett slag på förmågor per rang demonen har.
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
Logiskt vore att beroende på vilka sanna namn man använder (ju specifikare dess mer lika) bevaras egenskaperna mellan åkallelserna. Dvs samma magiker med samma ritual och sanna namn borde bara rulla en gång eller i alla fall inte rulla om alla slag så att han får fram liknande demoner.
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Lijat said:
Logiskt vore att beroende på vilka sanna namn man använder (ju specifikare dess mer lika) bevaras egenskaperna mellan åkallelserna. Dvs samma magiker med samma ritual och sanna namn borde bara rulla en gång eller i alla fall inte rulla om alla slag så att han får fram liknande demoner.
Ja givetvis... om du vet det sanna namnet på demonen "Ymir" så kommer denne ha samma världen varje gång, men om du har det sanna namnet för demontypen "Rollspelsförfattare" så kommer du få en demon med liknande stats. Tabellerna jag gör utvecklar randomdemoner :gremsmile:
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Här är en länk till reglerna för demoner som jag satt upp. Det kommer att dyka upp flera regler, men detta är de jag gjort hittils:
Demoner
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Jag har nu kastat upp en ganska komplettregelsamling för att generera demoner. Det kräver 2 slag + 1 slag per rang av demonen. Den genererar ett namn åt demonen med som man kan använda som "förenkling" av dess sanna namn.

Exempel kan vara:

(Rang 3): Maelosedus Geokrore, en enorm klump på 130 kg som är väldigt duktig på att övertyga dem omkring dem att just dens mål råkar sammanfalla med deras egna.

(Rang 6): Serpeodareus Krozatroresudeev, en ormlik varelse med lysande ögon som är specialist på att sluka själar. Den är otroligt svår att skada, rör sig snabbare än andra och är dessutom ökänd för att när den slukar själar går det så fort att inte ens schamaner ibland hinner undan...
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
AgnusDaak said:
Jag har längtat efter att någon skulle ta tag i kapitlet "Demoner" i Mundana i evigheter. Äntligen är någon på gång! :gremsmile: http://www.youtube.com/watch?v=irtsm7mLG5k
Jag har själv hoppats på att det skall komma ut något och förhoppningsvis inspirerar jag dem som skriver Eon att faktiskt hosta upp en officiell om demoner och andeplanet. Demoner i Eon har en alldeles särskild plats för mig pga. bilden i Mystik och magi... den... demonen ser så oerhört vidrig ut!

Använde för övrigt tabellerna framgångsrikt idag. Mina spelare fick slåss mot en Antrooratus Biadisgarre, som två gånger spöade skiten ur samma spelare. De dödade demonen en gång, men tack vare en blockering på andeplanet ÅTERVÄNDE den för en omgång till... Egenskapen förgörare är brutal...

Däremot, borde Regenerering vara bättre? ett kryss trauma och smärta per runda gör liksom ingenting i strid, det är först utanför strid som det spelar roll... eller är det bra så?
 
Top