Nekromanti Demoner och Demonologi

Drach

Veteran
Joined
7 Mar 2012
Messages
11
Location
Uppsala
Detta är en fråga riktad mot Nallo.

Hur blev det med modulen Demone
r & Demonologi som skulle ha kommit Eon III?

Jag frågar då jag skulle vilja ha mer information om Demonen på Luberos, och jag har redan läst allt som står i boken Fjärran Riken.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Hej Drach

Som du kanske gissat så kommer inte Demoner och Demonologi till Eon III. Materialet kommer däremot användas till framtida moduler (såsom en eventuell demonmodul eller att det blir inbakat i en av magiböckerna - vi har inte riktigt bestämt oss om detta än).

Vi körde själva en Kampanj i Luberos när vi testade Eon IV

http://kampanj.ripperdoc.net/luberos-arv

Kanske kan du få någon inspiration där.
Annars finns det inte så mycket officiell information om Demonen på Luberos. Men du får tänka att den var så pass kraftfull att Luberos övergavs. Men jag skulle föreslå att det är mer av en smittande och degenererande kraft än ett stort monster som likt Godzilla klampar omkring.

Vet inte om det var så mycket till hjälp.

/Nallo
 

Drach

Veteran
Joined
7 Mar 2012
Messages
11
Location
Uppsala
Tack för svaren,

Nallo, det gav inte mycket då jag har lagt in en egen skriven Alvras samt återuppväckt Samardvärgarna och placerat dem båda på Luberos. Dem två raserna forskar nu mera om att fördriva tillbaka Demonen/Besten dit den kom ifrån.

Enligt historian i Fjärran riken så framkallade ju Ebhron demonen på Luberos för att den skulle sluka allt intelligent liv på ön. Det är detta som mina två släkten nu sammarbetar för att klara av, dels så håller dem på att återuppbygga dem ruiner som finns på ön.
 

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Joined
13 Feb 2014
Messages
356
Location
Kanada
Jag saknar gamla neogames.se-hemsidan. Då kunde kan ju påpeka att Demoner & Demonologi var "på väg att släppas" sedan cirka 10 år tillbaks. ;) Men jag är hype för Luberos-info, det är en häftig plats!
 

knofe

Veteran
Joined
28 Jul 2014
Messages
12
Luberos omnämns kort i avsnittet om trollkungarna i 'Bestialiska folk'. Bergstrollen hade sitt största fäste på Luberos och det gick under när demonen som var bunden djupt i dess inre befriades av Ehbronitiska magiker. Inte helt i linje med 'Fjärran riken' men heller inte helt oförenligt.
 

Drach

Veteran
Joined
7 Mar 2012
Messages
11
Location
Uppsala
Jag hittade det stycket om Trollkungen och Luberos, det var/är intressant och kan kanske komma till användning senare i min kampanj.
 
Top