Nekromanti Demon/yngel

Ingtar

Veteran
Är det någon som har suttit och funderat ut egna typer av demoner eller demonyngel och som kanske skulle vilja dela med sig av sina tankar? Det vore trevligt.

För Demonynglen är väl ungefär som generaler till demonerna? om jag har förståt rätt?

Enshadi

Warrior
En äckligt cool demon (tycker jag), är den som var med i skräckäventyret till Eon 'Under bergens skugga' som finns i det 4:de numret av Fenix. Cool, övermäktig och skrämmande.

Detta är iofs ingen sexton fots jätte med brinnande röd hy och kalasstort svärd utan en mer skräckinjagande varelse. Annars lär väl Demoner dyka upp någon gång i framtiden :gremsmirk:.

Men först krigsherren! :gremmad:

Sedjem ash

Veteran
Re: Demon/yngel(Spoiler)

Om ni räds spoilers, så ta mitt råd och läs Drakväktar-trilogin av Andreas Roman. Där har ni bland annat ett exempel på en ärkehemsk demon med extra ost som ifs är liiiiite mer än bara en bemon men det får ni läsa in er på själva (copyright, misstänker jag) dessutom.

Annars om det är enkel statistik du letar efter kan jag föreslå en rellativt vanlig människa som är besatt, vilket leder till en extrem fysik eller intellekt. "Bondesonen som kan lyfta en häst", "köpmannadottern som förvandlar folks innälvor till maskar"

mycket nöje