Nekromanti Demon typer?

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Hej. I vilken bok står det vilka olika demoner som finns? i V&N står det typ om 3-4 demon typer, finns det inte flera, jo det vet jag men var? :gremconfused:
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Se Encyklopedia Mundana!

I vilken bok står det vilka olika demoner som finns? i V&N står det typ om 3-4 demon typer, finns det inte flera, jo det vet jag men var?
Denna informationen kommer givetvis att återfinnas i den kommande Demoner & Demonologi. För den som är lite nyfiken på demonerna redan nu så rekomenderar jag att kika lite i Encyklopdia Mundana. Förslagsvis kan man söka på några av de namn som nämns i infotexten om boken i Neogames releaseplan. Citerar från denna nedan:

"Alla de olika typerna av demoner beskrivs ingående, med speldata, bild och beskrivning. Exempel på några som beskrivs är Anticultor, Cicatrix, Cruor, Diabol, Dubbelgångare, Edax, Elddemon, Kölddemon, Leprachaum, Nefandus, Ruptor, Sanguinar och naturligtvis även spöken och vålnader."

Sebastian - tipsar
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Eftersom Demon boken inte har kommit ut så finns det (I alla fall vad jag vet) inte någon direkt information om Demoner. Så du får nog tyvärr klara dig utan fakta om Demoner och får ta saken i egna händer så länge och skapa lite olika demoner.

Tror inte den boken kommer komma ut på ett bra tag, tror inte änns dom har börjat skriva på den ännu.
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Hur stark är en demon?

Ja typ hur stark är den, typ rang 3, är den mycket starkare en typ rang 5 nekrofag eller ja förklaringar mottages med glädje. Och hur vet man vad man får med sig ner? menar typ en diabol eller en dubbelgångare? Kan alstra daimotropi så jag använder effekten "Demonisk kallelse", Bara så ni vet. Även nu mottager jag förklaringar med glädje.
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Re: Se Encyklopedia Mundana!

Har för mig att Ymir hade en rejält utläggning om demoner som han postade på listan för ett tag sedan. Han kan säkert länka dig till den eller någon annan för där finns mycket användbart tills en viss modul behagar visa sitt demoniska plyte
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Alltså... (Svar till alla tänkbara demonfrågor)

"Ja typ hur stark är den, typ rang 3, är den mycket starkare en typ rang 5 nekrofag eller ja förklaringar mottages med glädje. Och hur vet man vad man får med sig ner?" ... och så gott som alla andra tänkbara frågor.


Vi vet inte. Ingen vet. Inte ens Neogames vet. Detta beroende på att demonmodulen inte är skriven ännu och troligtvis inte kommer att bli skriven på ett bra tag. Så det enda svaret du kommer få här är antingen det som jag nyss gav dig (vi vet inte) eller spekulationer, vilda gissningar och ren och rå fantasi. I det senare fallet så kan du faktiskt stå för ren och rå fantasi själv. Liksom, dina spekulationer är precis lika bra som våra! :gremsmile:


/Naug, manar till egen kreativitet
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Demonlänk

Tänk jag anade nästan att den skulle komma upp förr eller senare... :gremtongue:

-Hjalle, gillar.
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Re: Demonlänk

Helt suverän text, Skulle vilja säga att den var väldigt beskrivande. Han aldrig läsa Inalea, men du beskrev henne lite. Men nu har jag lärt mig en massa nya saker, Tack ska du ha! :gremlaugh:
 
Top