Delta green vs Fox Mulder

Satanclaus

Veteran
Joined
27 Jan 2021
Messages
13
Location
Märsta, Sweden
Sitter och gottar mig i Delta Green böckerna, härlig stämning!
Läsandet fick mig att återigen starta en sträck titt av min favoritserie; X-files. Funderingar börjar snurra kring Mulder. Skulle han vara "problem som behöver lösas" för DG i och med hur han söker avslöja sanningen? Eller är han rent av DG agent i och med det som avslöjas i regel begravs i arkivet och får en "naturlig" förklaring?
Tankar?
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
Det första Delta Green-äventyret i Unspeakable Oath, det med cattle mutilations, helikoptrar, black men, etc, var som ett Arkiv X-avsnitt, innan Arkiv X kom…
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,116
Location
Stockholm
Sitter och gottar mig i Delta Green böckerna, härlig stämning!
Läsandet fick mig att återigen starta en sträck titt av min favoritserie; X-files. Funderingar börjar snurra kring Mulder. Skulle han vara "problem som behöver lösas" för DG i och med hur han söker avslöja sanningen? Eller är han rent av DG agent i och med det som avslöjas i regel begravs i arkivet och får en "naturlig" förklaring?
Tankar?
Han är SLP:n som spelarna hela tiden måste förhindra att han upptäcker något som spelarna vill hålla hemligt, samtidigt som han har för hög auktoritet för dem att bara avvisa med något mummel om "goverment buisness". Han är antingen den avslutande knorren på äventyret, då spelarna har löst det o nu måste städa upp efter sig, eller en sekundärfaktor de måste se upp med när de fortfarande försöker lösa mysteriumet.
 
Top