Delta Green Shotgun Scenario Contest 2023

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
786
Nu är den årliga Delta Greens Shotgun Scenario-tävlingen igång för fullt! På 1500 ord ska man knåpa ihop ett kort och koncist skräckscenario. Än så länge är alla bidrag anonyma inför röstningen som startat när tävlingen avslutas 15 december.

Undertecknad skickade in ett eget bidrag här igår och jag vet att några andra filurer här på forumet också skapat bidrag. Vore kul om det blir fler! Än så länge är det 24st bidrag inne i tävlingen men det finns gott om tid om man vill hänga på.

För mer info finns tävlingsreglerna här:
https://docs.google.com/document/d/1yLsMjxHVLNgw63phSgnsEkx_UJa7R5dBjT3hXb_dK_0/edit?usp=sharing
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Jag är så klart med i år också! :D Jag tror jag gått alldeles för mörkt i år dock :p Ska bli kul att få feedback från folk. Och hoppas Green Box podcasten gör sin årliga genomgång av sina favorit scenarion fastän podcasten inte uppdaterat sedan de gjorde det förra året.
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
786
Fick en idé så skrev ihop ett nytt bidrag i veckan!

Finns ju fortfarande en del tid kvar om någon annan vill skapa lite amerikansk existentiell tentakel-skräck!
 

verec

Veteran
Joined
12 Jun 2021
Messages
104
Location
Göteborg
Lite osäker på om jag hinner få ihop mitt tyvärr, men gör iaf ett försök.

Om det är någon som velat få en granskning på något vis av sitt bidrag tror jag att jag kan hjälpa (vilket jag ändå tänker måste vara ok som del av reglerna?)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Jag är så klart med i år också! :D Jag tror jag gått alldeles för mörkt i år dock :p Ska bli kul att få feedback från folk. Och hoppas Green Box podcasten gör sin årliga genomgång av sina favorit scenarion fastän podcasten inte uppdaterat sedan de gjorde det förra året.
Någonting säger mig att det är du som skrivit Writhe :D "CWs: sexual content, infestation, gore, human cattle"
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Bara 42 scenarion i år! Spännande. Och det kommer vara lättare att läsa alla.
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
786
Verkade som det kom in en hel drös bidrag i sista minuten! Hela 71st scenarios går att rösta på!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Verkade som det kom in en hel drös bidrag i sista minuten! Hela 71st scenarios går att rösta på!
Jag som trodde att mitt brechtianska scenario som öppet hatar spelarna skulle ha en chans att vinna! :p
 

verec

Veteran
Joined
12 Jun 2021
Messages
104
Location
Göteborg
Hann bara läsa de 30 första här... är det någon av de efterföljande ni tycker jag borde läsa innan man röstar?
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
786
Hann bara läsa de 30 första här... är det någon av de efterföljande ni tycker jag borde läsa innan man röstar?
Då har du hunnit läsa mina, så nä, det tycker jag inte. ;)

Själv han jag väl också ungefär så långt. Gillade verkligen strukturen i Four story fall. Så hoppas den kommer långt!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
De meddelade precis vinnarna. Jag vann inte. Gjorde ni?:


The first place winning scenario is: Apoptosis by Dragoleaf

The second place winning scenario is: Ideasthesia by Erik Ahlin

The winner of the people’s choice award is: Operation CHOLLIMA BLACK by Agent HOPKINS
 
Top