Nekromanti Delta Green magi: verklighet?

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
hejsan,

okej topicen blev jävligt kryptisk, men kom verkligen inte på vad jag skulle kalla tråden.

iaf är det så här att jag precis låg och läste lite i Delta Green (Pagan Publishings mästerverk). på sidan 156 presenteras det en del nya DG specifika okulta texter, en av dessa är anteckningarna från en vis Dr. Anton Geist som i DG var matematiker samt fysiker. Han försvann lite mystiskt i spelet men lämna efter sig sina fältanteckningar med en formel som beskrevs som sanningen om det mänskliga medvetandet. Iaf så var kontentan att om man förstod den formlen kan man lämna vårt plan av medvetande bakom sig.

Jag förstår ju givetvis att alltihop är fantasi, jag är inte helt störd :p (att jag googlade på honom först har inget med saken att göra).
Men formlen, den kan ju faktiskt betyda något.

Själv klarade jag med nöd och näppe Matte C på gymnasiet så jag kan inte få ut något alls av den, mer än att den i mina ögon mer ser ut som en talserie än en formel. Men jag tänkte iaf för skoj skull kolla om någon annan kunde få ut något alls från den!

Här kommer den iaf:

9 9 2 0 .2 2 9 9 8 9 2 1 2 .3 3 4
det bör tilläggas att 8an är upphöjd en bit över den övriga texten, men det visste jag ej hur man gjorde så jag nöjer mig med att nämna det.

\Marcus som går tillbaka till att sova nu.
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
Hejsan,

Till min stora sorg visade det sig att samtliga av mina mer mattematiska fränder på #rpgonline var rörande överens om att det var en nonsens talserie med två slumpmässiga punkter :gremfrown:

Inte ens den ack så häftiga upphöjda 8an betydde något skithäftigt :gremfrown:

Så där har vi det, ännu en konspirations teori skjuten i sank av jordnära och tråkiga människor :gremfrown:

\Marcus som bittert diskuterar karaktärer med Snigel istället.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Ser du inte att det är koordinaterna till platsen där Cthulhu vilar? Inte i något känt koordinatsystem, men ändå...
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Du ska inte lita för mycket på dem. Särskilt inte om det kapitlet skrevs av Dennis Detwiller. Han skrev en bok till Hunter (tror jag) med ett kodat meddelande i. Trots att han lämnade ledtrådar och tips på internetforum som disukuterade koden så lyckades ingen lösa den, tills han åratal senare sa att meddelandet var skrivet på franska och inte engelska.

(jag tror inte att det finns någon betydelse bakom talserien)
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
hejsan,

det råkar faktiskt vara så att det kapitlet är skrivet av bland annat Dennis Detwiller.

Antar att det skulle kunna röra sig om någon mer eller mindre avancerat ersättnings kod då.

Men eftersom min franska och tid är dåliga båda två så får vi väl se om det dyker upp något.

\Marcus som tror att det står för något, om än bara "big b00bs are the best" eller något annat trivialt.
 
Top