Nekromanti Delta Green Countdown???

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Va´fan ska vissa böcker vara så dyra för?

Någon som har Delta Green Countdown och älskar det samt kan ge en god recension. Är den bra, bättre eller bäst?

Har just nu bara Delta Green.

/Patrik

May St. Isidor Be With You
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Dessvärre har jag själv inte lyckats få tag på Countdown (visst, det finns på Amazon, men det är så dyrt) men enligt vad jag har hört från folk osm har det så är det förbaskat jävla bra. Men det är klart, eftersom det är till Delta Green så säger det sig självt att det är grymt bra ;-)

/Tobbelobbe
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Har inte boken (grr!), men den lär vara som Delta Green, fast ännu mer och ännu bättre... /images/icons/cool.gif

Dessvärre är det i stort sett omöjligt att få tag på ett exemplar nu mera. Pagan har inte nog med cash för att slänga ut en ny tryckning, åtminstonde inte på ett bra tag. Vill du ha lite grymma recensioner, sök i recensionsdatabasen på <A HREF="http://www.rpg.net" target="_new">http://www.rpg.net</A>. Finns ett antal på produkten i fråga...

-Gaxar, /images/icons/cool.gif
 

Kul4n

Veteran
Joined
3 Mar 2001
Messages
18
Location
Gävle, Sverige
Delta Green (OT)

Ja jag tänket hoppa in lite här med en simpel fråga...Vad jag har hört så ska Delta Green vara som X-Files möter CoC. Är det så och är det bra? Av ere tidigare inlägg så ska det visst vara mega-über-bs-bra, stämmer det? jaja, tack på förhand.

/Slagg - Macho Dwarf
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Delta Green åt folket! (OT)

Yep, CoC som krockar med X-Files är en bra beskrivning på det. Och ja, det är _väldigt_ bra. Ser du det i butiken så för allt i världen, köp det!!! :)
Man behöver dock CoC (för reglernas skull) också eftersom DG är ganska befriat från regler

/Tobbelobbe - DG-frälst
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Klipp & Klistra

Jag gör det på det billiga sättet: laddar ner synopsis till X-Files och gör om de till CoC-äventyr. Funkar utmärkt!

"They are beautiful, graceful, deadly. Yes, I'm talking about..."
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
kort fråga

Har inte alla redan sett alla Arkiv X avsnitt?
Eller kör du på sådana som inte redan visats? och i så fall... kommer inte dina spelare att genomskåda dig när de väl visas?

Förresten, varför blanda in en massa arkiv X element när
1, CoC är så satans bra som det är?
2. Conspiracy X redan finns?
Det här är inte kritik utan jag vill faktiskt veta. Har aldrig prövat DG.
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Måste säga att jag tycker synd om er som inte lyckats få tag på DG:Countdown än... boken är helt enkelt ett måste. Innehållet är (som vanligt) välskrivet och man märker snabbt det oerhörda bakrundsarbetet som ligger bakom allt. Countdown innehåller:

-Material om "insects from Shaggai",den brittiska hemliga organisationen PISCES och den lilla men ihärdiga motståndsrörelsen "army of the third eye".

-GRU SV-8, den sovjetiska motsvarigheten till Delta Green.

-the OUTLOOK group, en undergrupp inom majestic som pysslar med droger och hjärntvätt.

-Phenomen-X, tv-programmet som tar upp alla möjliga övernaturligheter. Tips om hur man spelar en kampanj med media-folk som spelare... lite kul faktiskt...

-Tiger Transit, ett föredetta CIA subventionerat airtransit-företag som nu mera styrs av en drog kartell som i sin tur styrs av Tcho-Tcho´s. Mycket coolt...

-D-stacks, ett naturhistoriskt museum där en ensam forskare försöker förklara det oförklarliga.

-Keepers of the Faith, tradionella Ghouls i krig med en ny "bloodline" av Ghouls i New Yorks kloaker.

-Skoptsi, galen rysk sekt som tillber Magna Mater (Shub-Niggurath).

-Hastur Mytos, bra idéer om hur man använder Hastur och the King in Yellow i sin kampanj... mycket läsvärt.

-nya regler, yrken(international federal agencies, typ Israel, Irak, Frankrike etc), psi-förmågor,två kortare äventyr och en kortare kampanj med Karotechia-inblandning.

424 sidor kvalité...

Köp, läs, njut.



"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

<Totenklage>
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
X-Files

Jo, dom har kanske sett dom, men det var länge sedan. De avsnitt jag använd var från typ 1&2 omgången, i viss modifierad version för ståss.

Ska skaffa DG, jag lovar. *grin, grin*



"Beautiful, graceful, deadly"
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: kort fråga

"Förresten, varför blanda in en massa arkiv X element när
1, CoC är så satans bra som det är?
2. Conspiracy X redan finns?"

Jag har inte läst Conspiracy X, men i Delta Green är ju motståndaren inte bara hemliga, konspiratoriska avdelningar i regeringen, utan också vad de försöker täcka upp - mythosen som gör CoC så satans bra. Det är en bra blandning av konspirationer och paranoia i Arkiv X-stil och "sanity-blasting" kosmisk ondska.

Spelledde mitt första Delta Green-scenario i helgen... en död och två svårt skadade, inte illa...
 
Top