Nekromanti Delar du smak med någon i en enda fråga

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Joakims temperament och våldsamhet gör att jag omöjligen kan sympatisera med honom. Kapitalism, snålhet/girighet etc. kan jag leva med, men man kan för tusan inte ge var och varannan människa stryk bara för att de inte gör som man vill.

Så med sorg i hjärtat ansluter jag till Bamse-sidan även om jag finner mycket "visdom" i Reddokks åsikter ovan. :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,580
Jag måste säga att hittills fungerar testet! Haha! Jag är en riktig sociolog nu!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,091
Location
Ereb Altor
JvA! Bamse må ha sina sidor men han är helt karaktärslös. Han är bara "god", utan mänskliga drifter och känslor.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,154
Värderat ur litterär behållning? Jva med god marginal. Framför allt Don Rosas svit om Joakim som ung.

Värderat etiskt? Tidigare skulle jag ha sagt björnen, men så såg man om de tecknade filmerna med dottern.... I en av dessa ska team bamse spela en vänskaplig fotbollsmatch med team vargen. Team bamse fuskar (skalman har uppfunnit en målvaktsrobot som inte går att göra mål på) samt dopar sig (björnen lirar med anabolhonung i magen, varpå han skadar vargen efter att ha skjutit en boll i magen på honom).
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,052
Location
Sthlm
Det ser ju ut som att nya Duck Tales gått mer åt Don Rosa hållet än gamla Duck Tales. Recensenterna gillar introavsnittet som jag tror att vi vanliga dödliga får se först på söndag.
 
Top