Dela och slå samman pdf

Basho

Veteran
Joined
6 Jul 2019
Messages
156
Location
Malmö
Kan jag som SL digitalt dela med mig av delar av pdf-dokument till mina spelare? Om jag har ett rollspel som pdf kanske jag vill dela sidan 13-20 och 27-40. Detta går genom att skriva ut till pdf. Dokumentet blir då ofta större och det går inte längre att markera och kopiera text. Går det att göra på något bättre sätt? Jag skulle också vilja kunna slå samman delar från flera olika pdf-filer till ett nytt pdf-dokument. Några förslag och fungerar dessa oavsett vilka rättigheter som är satta på pdf-dokumentet? Hur delar ni dokument när ni spelar digitalt?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Det finns onlinetjänster för detta. Googla typ "split PDF". Jag har använt någon, men minns inte vilken.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,725
Location
Eskilstuna
Windows är förstavalet i detta fallet. Kan funka med linux, osx eller android. Har inte tillgång till Acrobat Pro.
I Preview på OSX kan man nämligen enkelt ta bort och lägga till sidor i PDF:er – så där skulle du kunna öppna en kopia, ta bort de sidor du inte vill ha, och spara. Och du kan även öppna två PDF:er och dra över sidor från den ena till den andra, och spara. Windows har jag tyvärr dålig koll på.
 
Top