Nekromanti del Toro gör hober och Raimi gör sadister

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Pitt, pitt, pitt.

del Toro skall regissera filmen The Hobbit (det vet alla redan så det tänker jag inte länka).

Sam Raimi skall producera TV-serien Wizard's First Rule (det visste iallafall inte jag, därav länken).

Bägge blir säkert helt OK. Raimi är bra på fantasyTV-serier och del Toro har gjort filmer som iallafall tangerade fantasy. Men The Hobbit hade passat så bra för den lekfulle Raimi, medan jag personligen inte har mycket till övers vare sig för del Toro eller Goodkind. Och det är min personliga åsikt som räknas. :gremcool:

Fast kanske finns det någon som tycker annorlunda?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Jag måste vara skum med jag kände mycket sympati för den kvinnliga torteraren, Denna. Fast jag har en mycket udda relation till American Psycho också.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
del Toro skall regissera filmen The Hobbit (det vet alla redan så det tänker jag inte länka).
Jo länka gärna den infon då jag läst att Jackson gjort klart med NLC om att göra filmen.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jackson ska producera filmen, men ville inte regissera den. Jag hade dock bara hört att de sökte efter en regissör, inte att Del Toro var klar för det.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Ja, det gjorde jag också.

Skriver han fortarande på SoT eller är den färdig? Jag läste typ till bok 6 eller något sådant innan jag ledsnade... Finns 10 nu va?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Jag hade dock bara hört att de sökte efter en regissör, inte att Del Toro var klar för det.
imdb anger ingen regissör, och eftersom de alltid har rätt antar jag att inget är bestämt. De verkar däremot helt säkra på att det var Tolkien som skrev boken. :gremwink:

Om de kunde få Del Toro vore det helt suveränt.

/tobias
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Låt mig citera:

"Raimi called Goodkind a "brilliant author" and said he's a big fan of the books, which he read with his family."

Sam Raimi måste alltså sålunda enligt all rimlig logik vara:
- Fullständigt dum i huvudet
- Ha extremt dålig smak
- Vara en fara för samhället (i synnerhet sina barn).

Och -trots- detta har han lyckats göra en bra film eller två? Jag begriper det inte.

Att någon sedan seriöst får för sig att fucking filmatisera den fascistoida och värdelösa skit som är Sword of Truth...jag kan knappt tro att det är sant. Herregud. Hur lågt får filmskapare sjunka? Bryr de sig inte om något annat än profit i USA?

- Ymir, kanske inte direkt chockad, men...
 
Top