Nekromanti Del 2 i Svavelvintertrilogin

Grog

Swordsman
Joined
7 Dec 2003
Messages
505
Location
Munchen
Hur blir det nu, kommer det en uppföljare på boken Svavelvinter av Brior? Del 1 i serien utgavs 2004 så det börjar bli dags. Websidan är nere, men det finns livstecken.
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
557
Location
Gävle och Åland
Du har helt rätt i att tiden är övermogen Grog, men nu finns det hopp! Från och med Oktober månads utgång har jag sagt upp mig från mitt lönearbete och kommer att skriva på del två på minst halvtid. För att inte helt snöa in socialt kommer jag att ha en del konsultjobb vid sidan av, just nu för datorspelstillverkaren Starbreeze som jag jobbat med under sommaren.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Jag jublar för svavelvinters skull men sörjer för ditt gamla jobb (fast de klarar sig nog).
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
557
Location
Gävle och Åland
Snow said:
Jag jublar för svavelvinters skull men sörjer för ditt gamla jobb (fast de klarar sig nog).
Jag har ju jobbat i åtta år på databasföretaget MySQL som i våras köptes av Sun Microsystems. Det har varit en fantastisk och positiv tid där jag kom in som nummer tio i ett nybyggarprojekt varpå vi växte till ca 400 när vi såldes. Nu finns det över 30000 i företaget så som ni förstår är situationen helt annorlunda. Både Sun och MySQL är/har varit bra företag som säkert kommer att klara sig men för min del är den berättelsen snart avslutad.
 

Grog

Swordsman
Joined
7 Dec 2003
Messages
505
Location
Munchen
Det later verkligen lovande, sa nu ar det mest en fraga om att vanta...

En fordel med att bo utomlands ar att ingen rollspelare har spelat Svavelvinter, det basta som kommit fran rollspelssverige. Farskt blod till Cruri!

/Grog - som tror att en av hans tidigare spelare overtygat Brior betraffande lampligaste leitmotiv for Rhabdo Rhana (svarstavat...).
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,979
Location
Linköping
Härligt att det finns hopp. Hinner du innan jul så jag kan önska mig boken i julklapp? :gremsmile:
 
Top