Nekromanti Defensiv vila

Dueenlurrv

Veteran
Hejsan, en rollperson i min spelgrupp har lyckats komma över tekniken Snabb återhämtning, vilket är en trevlig och användbar teknik som gör att man återhemtar dubbelt så mycket stridsutmattning vid manövrarna Vila och Defensiv vile. här kommer mitt problem, jag kan inte tyckas kunna hitta uttrycket Defensiv vila någon annan stanns.
Så snälla hjälp mig, vad innebär det uttrycket? och var kan jag läsa om det? :gremconfused:

quisling

Warrior
Defensiv Vila var en manöver både anfallare och försvarare kunde välja i äldre utgåvor av EON. I 1:a utgåvan står regeln att läsa på s. 135. Man återvinner ett kryss utmattning men får alltså inte utföra några andra manövrar. Om man som försvarare blir anfallen kan man dock välja instinktiv parad, men återvinner då ingen utmattning.

Regeln ersätts delvis av regeln "Återhämtning av utmattning under strid" på s. 45 i Spelledarens Bok i EON3, men de två reglerna kan i teorin användas som komplement till varandra.

Big Marco

Vampyrchef
Vill bara säga att Quisling ger ett ypperligt svar. Sättet att få tillbaka stridsutmattning är förenklat och ändrat iom Eon 3.