Nekromanti December, 2968 e.D (L&H Fet SPOILER)

Enshadi

Warrior
Tjenare!

Min kampanj utspelar sig i allra högsta grad inom Mörkrets ramar. Den har hållit på en ganska lång tid. Den började våren 2967 e.D och nu är det sommar 2968 e.D. Hela min kampanj har den dolda jakten på Arotaur som tema (se sida 45 i L&H). Mina RP har ingen aning om detta men de dras hela tiden in i intriger och träffar mystiska fiender. Mina RP har nämligen ovetande det som krävs för att hitta Arotaur och ta honom under sin kontroll då han vaknar vilket blir december samma år.

Men vad kommer att hända i december 2968 e.D. På sidan 45 i L&H står det attt flera mörkerherrar kommer då att vakna och drabba Mundana med sin ondska.

Mörkerherrar definerar jag med de tre Mörkerprinsarna.

1. Arotaur: Han är förvisso en antagonist mot Mörkret och kommer väckas som en motpol mot de mörka herrarna. Min kampanj har antagligen nån form av slutskede då han vaknar.

2. Vhigilah: Sällskapet söker efter denne i gordrions gruvor. Men när han vaknar kanske de träffas och cirefalierna får sin chans att möta mörkrets prins.

3. Thanata: Vampyrernas och de vandödas gudinna. Kommer hon att samla alla vampyrer för att bilda en egen liten armé eller vad?

jag har en känsla av att det kan hända oerhört mycket i Mundana under december 2968 e.D. Men eftersom inte mina RP kan vara över allt skulle det vara trevligt med idéer vad som händer. Kommer Xinus inkarnater att genomföra angrepp? Alltså Thalamur vs Consaber kriget och Damarien vs Västmark kriget.

Jag vill inte att Mörkret ska vara en hord av demoner som drabbar Mundana utan att prinsarna och Xinu banar väg för in herre genom att drabba hela Mundana i brinnande världskrig för att sedan bana väg för sin mästare.

Dessutom en fråga angående Arotaur. Är Arotar den Skändlige som tämjde Arotaur (se sidan 45) samma Arotar som hjälpte Radh-kamra i en attack mot den jargiska staden Absalon (se sidan 21 i L&H) och dessutom har ett sagolikt föremål i form av Arotars rustning (se sidan 71 i L&H)?

Kenzui

Warrior
Arotaur e ju död.. asså han tämdje Uvithaar (Den dom letar efter, 2hövdade tjuren) Han har nån bra rustning, nåt med kristaler, fattar inte vads detr e bra för, nåt med magi. Han är iaf begravd i Jargien någonstans.

Enshadi

Warrior
Nä Arotaur var avkomman till Uvithaan som förvirrat angrep allt och alla under en ganska så lång tid. Sen kom Arotar den skändlige och tänjde honom och döpte honom till Arotaur. sedan begravde han honom under jord och han skulle resa sig december 2968 e.D för att gå mot Mörkrets herre.

var denna Arotar samma som den som deltog i striden med Radh Kakmra samt äger den feta rustningen.

Enshadi

Warrior
Jag bits inte.... (SPOILER)

Har nån någon idé vad som kan hända ifall folk som Thanata och Vhigilah vaknar till liv? Anledningen varför jag tjatar är för att tråden kommer dö snart på grund av produktionen av andra trådar.

Dessutom angående Arotar. är det samma eller inte? Har nån någon aning?

Arvid

Warrior
Vill du ha ideer om mörkret föreslår jag att du läser en massa gamla inlägg. Jag tycker Ymirs användning av Skugglandet och Urskuggorna är väldigt intressanta. För länge sedan skrev jag lite om mörkret i det här inlägget.
Jag uppfattar inte Arotar som densamme i båda fallen men det är rätt meningslöst att fundera om det verkligen är så. Passar det för dig? Jag tror knappast det finns någon djupare tanke bakom det hos Neogames.

Enshadi

Warrior
Jävulberg! Jag underskattar sök funktionen.

Tydligen finns det en massa fakta där ute i etern. Tackar och bockar :gremsmile:. Jag har en känsla av att trådar försvinner efter en vecka och sedan glöms bort. Därför tycker jag att rollspel.nu borde ändra på upplägget i forumen så man kan tala psecifikt om ett ämne. Som riotminds forum fast att man kan prata eon istället.

Faktum är att Arotar från Radh kamra bara försvårar det för mig. En rustning hade jag inte räknat med och ifall den är uppskriven som legendariskt föremål skulle det vara helgerån att inte använda det. Men nu finns det två olika Arotar i min värld så länge. Mina RP har inte tid att åka tilL Jargien och loota gravar.

Tack för länken.

Arvid

Warrior
Re: Jävulberg! Jag underskattar sök funktionen.

Faktum är att Arotar från Radh kamra bara försvårar det för mig. En rustning hade jag inte räknat med och ifall den är uppskriven som legendariskt föremål skulle det vara helgerån att inte använda det. Men nu finns det två olika Arotar i min värld så länge. Mina RP har inte tid att åka tilL Jargien och loota gravar.

I en kampanj jag spelledde kom rollpersonerna av en slump Arotars gravvalv på spåren (jag placerade det vid Savias källor i sydvästra Jargien). Eftersom Arotar sades begravts med sin rustning kom de även den på spåren. Jag hade dock inte planer på att Arotar skulle levt betydligt tidigare, vid Arotaur tämjning.

Enshadi

Warrior
De två Arotar

Nä det står ju inget exakt datum om när Arotaur tämjs eller ens vilka som beslutar sig för att stoppa honom. Dessutom undrar jag var "den skändlige" kommer ifrån. Arotar som tämjde Arotaur verkar ha lite godare uppsyn en Radh-Kamra Arotar som hjälpte till i en jätteslakt. Och hans rustning verkar ju inte vara jättevänlig.

Hade du några idéer förresten om vad som händer då mörkerfurstarna vaknar? Vilka är de för övrigt?