Nekromanti Debbies titelutmaning (eller "Vaska och ge")

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Re: Okej!

Ja, visst var det en bra idé! Utmaningar som ger utlopp för praktisk kreativitet är alltid kul, speciellt när de kräver så här lite faktiskt arbete. Det Ackerfors snackade om finns att läsa mer om i den här tråden på Story-Games, men det är helt vansinnigt eftersom folk förväntas prestera kompletta spel. Den sortens ledig tid har inte jag.

Jag kom på Non serviam. Jag hade svårt att komma på något som vanligt, och så sa DeBracy på irc att jag väl kunde plocka något ur en dikt eller något. Sagt och gjort, jag slog upp Gunnar Ekelöfs samlade verk och fastnade snart för Non serviam, ett lagom mångtydigt uttryck (och titeln på både en dikt och en diktsamling).


/Dimfrost
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Re: Elementens mästare

Elementarisk Exalted låter också coolt. :gremlaugh:

Jag funderade på att skapa ett land med griniga och kämpande elementarmagiker som lever i höga torn, typ, men det kändes för banalt. :gremsmile: Sedan tänkte jag göra något av mängdlärans tolkning av element, alltså ett objekt i en mängd (ontologisk matematikpunk featuring Gödel, typ) men det kändes för bisarrt för att jag skulle kunna få någon rätsida på det alls.

Jag skulle nog inte säga att Elementens mästare är elementen själva i spelet. Kanske eldens mästare då, men de övriga har nog snarare antagit drag av elementen av att ha varit Mästare så länge. Luftens mästare var mer eller mindre en vanlig människa, typ.

Kul att du gillade det!


/Dimfrost
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,909
Location
Nordnordost
Re: Okej!

Mmm, jag tyckte verkligen att det var juste med en forumsaktivitet som dels inte krävde en enorm arbetsinsats från deltagarna (Mitt Guld-synopsis tog väl en timmes klurande och en timme skrivande ungefär.) men som dessutom inte spännde över så lång tid. Hela utmaningen var över på mindre än en vecka. Den utlystes, genomfördes och resultaten kunde presenteras medan alla fortfarande har den i färskt minne.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Okej!

Jo, hastigheten var bra! Det hela kom inte bort på samma sätt som en större tävling gör; dte gick knapp någon tid mellan att det utlystes och man förväntades börja jobba.

Om man får mycket tid på sig blir det oftast mindre gjort! :gremelak:

Erik
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Re: Svärd mot gryningen

Sisu är det nya awesome! :gremwink: Grymt cool/kul setting. Tror du vi kan få Ebbe Schön att skriva några moduler? Jag menar... han behöver ju bara plita ner de värsta skrönor han nånsin hört så är det ju klappat och klart i princip.

Tur att även denna titel gick till nån som gjorde nåt vettigt av den, i min variant hade det bara blivit nåt mjäkigt om duellerande ynglingar i Heidelberg anno 16XX och lite bjäbb om universitetet och sen hade jag insett att det kanske krockade med Trettioåriga kriget (obs! ej musikgruppen) och så hade det bara blivit pannkaka.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Ballt. Synd att den tog slut så snabbt, jag gick och spånade på titel alldeles för länge uppenbarligen. :gremgrin:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,909
Location
Nordnordost
Re: Svärd mot gryningen

Tjo,
Svärd mot gryningen var då min titel, vilket antagligen har gått att lista ut med slutledning av de redan kända.

Glädjande nog så blev spelet med det namn jag hittat på min favorit av de slutliga koncepten.

Fin färg!
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Svärd mot gryningen

Andra var ju smarta nog att ge små förklarande länkar om t.ex. bakgrundsinfo eller inspiration. Jag ska vara så ego att jag ger en sådan länk i efterskott, till något jag själv skrivit. Fast det handlade om ett dataspel jag ville ha: Karolin Warriors, kan vi väl kalla det.

Erik
 
Top