Nekromanti Debattklimat?

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Jag har inte varit inloggad på ett tag (sedan före sommaren tror jag) på grund av att det kändes som att wrnu blivit för internt, och inte en plattform för alla nordens rollspelare. Agendan sattes av få och det var svårt att förstå något eller få gehör. Iochmed att jag postade lite i forumsträffstråden tänkte jag kolla in läget. OT är ett bra ställe att kolla läget. Det andra inlägget jag läser är detta. Jag läser även efterspelet, suckar och tänker: jaja, det blir väll ett nytt försök om ytterligare något halvår.

Tråkigt.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,917
Location
The Culture
Jag skulle ju säga att OT-forumet är det sämsta stället att kolla om man vill slippa interna saker...

/tobias
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Liten fråga

Varför i hela friden läser du OT-forumet om du vill ha en känsla för hur forumet fungerar för "alla nordens rollspelare"? OT-forumet är ju det ställe där folk inte pratar rollspel och borde väl rimligtvis var det sista stället du borde gå till för att kolla läget. Naturligtvis säger jag ju så för att jag inte håller med dig, men också för att jag själva aldrig någonsin besöker OT-forumet. :gremsmirk:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Ja, precis som Gurgeh och Snigel har påpekat är ju OT-forumet med nödvändighet ett väldigt internt ställe. Till Rollspel.nu söker man sig för att man vill (bland annat) diskutera rollspel, men till OT-forumet söker man sig ju för att man vill diskutera saker som inte är rollspel, men diskutera det med folket som hänger här på webbplatsen. Folket är det viktiga där, alltså, och inte ämnet. Jag ser inget konstigt i att folk som känner varandra drar mer eller mindre interna skämt där.

Att du lämnade forumet för att du tycker att rollspelsdiskussionen har blivit för intern (åtminstone tolkar jag dig så) är ett större problem. Om man bortser från teoritunga trådar som den pågående immersionismtråden tycker jag att nybörjare har relativt lätt att komma in i diskussionerna; det är i alla fall min avsikt att det ska vara så.


/Dimfrost
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Mitt tips: starta egna trådar i din egen stil. Då kan du sätta ner foten lite om några svävar ut för långt.

Ja, jag vet att trådstartaren inte har några formella privilegier, men i praktiken så väger dennes ord tyngre och de som diskuterar brukar respektera trådstartarens fi-dongar.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, att det kansek till ett visst mått har blivit internt är att det är ett antal postare, som poster regelbunet.. Mig inkluderat. Då tror jag att det blir lite internt tillslut, varken man vill eller inte.
Sen att OT-forumet är lite väl spretigt är väll sant, dock så tycker jag at det finns bra trådar på forumet här åxå iandra forum. Som startas av gammla, som nya.

/ Johan K, som hoppas på att The_Gorger kommer & postar inom en snarare framtid än ett halvår.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Tja

Jag tycker inte att tråden är mer intern än den här som tydligen inte utgjorde något problem eller tecken på att wrnu blivit inavlat. Dessutom har jag inga svårigheter med interna trådar på community-forum som OT-forumet och Kontaktforumet. Värre är det då med återkommande och interna diskussioner på våra rollspelsforum. Tycker du att vi har barriärer även där så får du gärna komma tillbaka och snacka mer om saken. Om du törs. :gremsmile:
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Sorry

Jag var arg på en institution som inte lyssnar på mig, så i någon irrationell fit of madness, så bestämmer jag mig för att klaga på en institution som lyssnar på mig, kasta sten i glashus, gnälla på saker som inte är ett problem för mig samt sitta på golvet och skrika, varav det sista var det enda som gjorde att jag kände mig mindre frustrerad.

Förlåt.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Jag måste få hålla med The_Gorger i andemening (även om OT forumet är ett forum jag skippar när jag sälla hinner läsa på rollspel.nu), rollspel.nu har vara internt och är inte alltid en plattform för alla nordens rollspelare. Det är rätt mycket fikonspråk och finns klara trender på rätt och fel åsiketer. Och också en mägnd ironi och innan man listat ut vilka man ska läsa med ett ironifilter (eller ett rabait, eller kraftiga-uttrycksfilter) kan det vara ett litet klurigt forum. Så om man vill att det här ska vara ett forum för alla nordens rollspelare, kan vissa vara lite försiktigare med hur de formulerar sig (jag själv stundom inkluderad).

-Gunnar (ville lägga sina fem öre)
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Och också en mägnd ironi och innan man listat ut vilka man ska läsa med ett ironifilter (eller ett rabait, eller kraftiga-uttrycksfilter) kan det vara ett litet klurigt forum. Så om man vill att det här ska vara ett forum för alla nordens rollspelare, kan vissa vara lite försiktigare med hur de formulerar sig (jag själv stundom inkluderad).
Ironin är nog ett symtom på att rollspel.nu mer liknar en community än ett vanligt diskussionsforum. De som känner varandra väldigt väl tycks ibland glömma bort hur lätt det är att bli missförstådd online om man använder ironi.

Gordeg
 
Top