Death Metal

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Inte stor på döds, men snubblade över brasilianska Crypta ifjol och har lyssnat en del på dem.
 
  • Like
Reactions: PAX

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Naturligtvis.
Insomnium? Om inte, börja med Winter's Gate.
Optimum Gatherum? Om inte, börja med Grey Heavens.
Mors Principium Est? Har inte lyssnat på mer än Embers of a Dying World men det är en bra platta.
Moonsorrow? Jumalten Aika är en briljant platta.
Ensiferum? Kanske lite väl trallvänliga för en rekomendation som dödsmetall, men nämner dem utifall att. Skulle tro att deras självbetitlade debut är mest dödsmetall av vad de gjort (personlig favorit är annars From Afar, men det är en skiva med vilda västern-låtar, så...).
Scar Symmetry? Kanske lite poppigt, men lyssna på The Anomaly (en låt, inte en skiva) och se om det är något.
Tengger Cavalry är en riktig bubblare också. Någon slags mongolisk folkmetal. Skivan jag lyssnat på med dem är Sunesu Cavalry, favoritlåten är Golden Horde.

Übereil
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Insomnium? Om inte, börja med Winter's Gate.
Optimum Gatherum? Om inte, börja med Grey Heavens.
Mors Principium Est? Har inte lyssnat på mer än Embers of a Dying World men det är en bra platta.
Moonsorrow? Jumalten Aika är en briljant platta.
Ensiferum? Kanske lite väl trallvänliga för en rekomendation som dödsmetall, men nämner dem utifall att. Skulle tro att deras självbetitlade debut är mest dödsmetall av vad de gjort (personlig favorit är annars From Afar, men det är en skiva med vilda västern-låtar, så...).
Scar Symmetry? Kanske lite poppigt, men lyssna på The Anomaly (en låt, inte en skiva) och se om det är något.
Tengger Cavalry är en riktig bubblare också. Någon slags mongolisk folkmetal. Skivan jag lyssnat på med dem är Sunesu Cavalry, favoritlåten är Golden Horde.

Übereil
Nu har man hela veckan full till och från jobbet.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Just ja, Behemoth har vi ju också, om du missat dem. Upptäckte dem när de var förband till just Amon Amarth 2016 (tror jag det var), tyckte deras konsert var häftigare än huvudnumret, trots att jag hört en låt med dem sen innan. Sen kom jag hem och upptäckte att de faktiskt hade melodier i låtarna också...

Also, det ska sägas att jag knappt lyssnar på ren dödsmetall alls. Jag är mer inne på melodisk dödsmetall, och det är vad allt ovan kan klassas som (förutom det som mer är folkmetall).

Übereil
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
596
Kolla in Grand Cadaver, om du inte redan är inlyssnad där!
Och The Lurking Fear, sidoprojekt/tvillingband till At the Gates.
 
  • Like
Reactions: PAX
Top