PROMOTION DEATH IN SPACE – BLUE-COLLAR SCI-FI RPG

Kroken

Veteran
Joined
23 Apr 2018
Messages
43
Droppar in texten här också för den som är intresserad :)


One of the stretchgoals in the Kickstarter campaign was an online generator for DEATH IN SPACE. Today we're ready to present the DEATH BULLETIN BOARD SYSTEM, an online character generator for the game, coded up by Karl Druid of MÖRK BORG SCVMBIRTHER and DNGNGEN fame.

The DEATH-BBS lets you quickly generate characters for the game with all the flavor from the core book. The theme is inspired by the in-game BBS found in every Tenebris spaceport, a system that provides the crew with information, news and contracts.

Capture2.JPG
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,220
Location
Stockholm
Jepp, backers i EU bör ha fått böcker eller åtminstone spårningsinfo vid det här laget.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Jag har fått min och njuter mycket av den.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,180
Tror min ligger hos ombudet. Om det inte är The One Ring...
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,258
Location
Kullavik
Droppar in texten här också för den som är intresserad :)


One of the stretchgoals in the Kickstarter campaign was an online generator for DEATH IN SPACE. Today we're ready to present the DEATH BULLETIN BOARD SYSTEM, an online character generator for the game, coded up by Karl Druid of MÖRK BORG SCVMBIRTHER and DNGNGEN fame.

The DEATH-BBS lets you quickly generate characters for the game with all the flavor from the core book. The theme is inspired by the in-game BBS found in every Tenebris spaceport, a system that provides the crew with information, news and contracts.

View attachment 8368
Sjukt coolt. För egen del för att jag drev BBS under större delen av 90-talet.
 

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Är det möjligt att Swisha in en betalning och få spelet hemskickat eller bara komma förbi? Jag bor i Stockholm.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,867
Location
Ludvika
Ah! Jag hade visst blandat ihop mina aviseringar =)

Death in Space har nu landat (och jag går tydligen och väntar på The One Ring)!
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,220
Location
Stockholm
Är det möjligt att Swisha in en betalning och få spelet hemskickat eller bara komma förbi? Jag bor i Stockholm.
Tyvärr blir det svårt, eftersom böckerna befinner sig i lager ute i världen, och inte i Stockholm. Men förhandsbeställning i Ligans webbshop bör dyka upp snart och officiell release i butik ser ut att ske i april-maj, så det är inte så långt kvar innan böckerna går att få tag i även för icke-backers.
 
Top