Nekromanti Deamon hunters... svagheter?

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Ska antagligen snart spela en match (warhammer 40k) mot en Deamon hunters armé, någon som mött en och har lite tips, kanske upptäkt några svagheter?

Ska passa på att medela att min C'tan för första gången blivit besegrad :gremshocked:
Spelaren jag körde mot blev desperat ock riktade ALLT mot min C'tan, som efter jag tror det var 2 rundor, om inte 3, kolade av den massiva misshandeln (han blev bl.a. beskuten av lascanons).

Detta resulterade i den roligast resultat jag kunde tänka mig. Eftersom C'tanan skadar folk då han dör så blev det wipe out på en enhet, en annan förlorade över hälfet av modellenra och jag har för mig lorden skadades med.
massiv död :gremwink:
Vann för övrig :gremgrin:
 

fatlizard

Veteran
Joined
25 Oct 2002
Messages
78
Location
Jörpträsk
Dom är dyra som tusan men har bara 3+sv iaf dom vanliga så blås ut dom med monolitkanonen så är en hel del ur världen det är det ända jag kan komma på nu.
Lycka till!
/Axel
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Det är iof sant...
om jag nu bara hinner få min Monolith i tid då, jävla sega wizard-games *muttrar*

Fast den når ju bara 24", inte så långt.
Skall väl kanske kunna utnyttja det faktum att jag är fler då, på något vis. Kanske Destroyers är lösningen? De brukar ju kunna ta hand om en del med sin s6 heavy 3 kanon :gremsmirk:

Och du warmoose, när jag kör matchen och läst lite i codexet så skall jag nog rada upp alla deras svagheter med, var så säker :gremgrin:
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
jaha du klon... men du kan spara dina klagomål... för jag tycker att deamonhunters är jävli*t häftiga.. men skulle alldrig spela med dem!

och klon har du pc eller mac?
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
tycker de är rätt häftiga jag med. klart roligare än en vanlig sm armé. några klagomål på dem har jag inte direkt, men de torde ha sin svaghewt de med, vilket skulle kunna vara det att de är underlägsna till antal då. Dör de så är det illa för dem...

pc, eftersom jag vill ha spel... hurså?
 
Top