Nekromanti Deadwoodelement i Tucson

Den dära...

Veteran
Joined
7 Jun 2004
Messages
100
Location
Sevilla, España
Tjenare alla players där ute

Vi håller nu för fullt på med den efterlängtade Tucsonkampanjen. Vi har hittills spelat skalpjägarna och dessutom har rollpersonerna mer än väl bekantat sig med skurkaktigaelement som Fook Yue och sheriff Oury.

Nu är det så att stort sätt hela gruppen sett den underbara serien Deadwood och vill därmed ha mer grisodlarelement i kampanjen. Alltså göra allt rått och smutsigt.
Problemet är att jag är ganska dålig på att hitta på skitiga grisodarscenarion i Tucson.

Är det någon som har idéer på hur jag ska gå tillväga?
 

Spitfire

Swordsman
Joined
16 Jul 2003
Messages
420
Location
Staden med tre hjärtan
Vet inte hur mycket det här inlägget kan hjälpa, men en sak som slog mig med Deadwood var hur likt det var politiken i en stad i vampire.
Swearengen är 'prinsen', sen har han några stycken som utför hans gärningar och absolut ingen gör något av vikt som inte han godkänt.

En sak som gör att Deadwood sticker ut som 'skitig' är att det inte har varit många regelrätta strider eller dueller... det har nog faktiskt bara varit två eller tre, Duellen med Wild bill hickok i början, slagsmålet med Sheriffen och Swearengen och slagmsålet mellan Kaptenen och Swearengens högra hand.
Allting annat har varit regelrätta mord.Folk som blivit knivhuggna, skjutna i ryggen, knuffade utför stup.

DU behöver inte dra till med något speciellt grisoldarscenario.. bara låt RP komma undan med att göra det så fegt som möjligt.Glöm regelrätta fighter vid high noon på gatan utanför saloonen. Låt dem vänta ut tills fienden söker upp en prostituerad och låt dem sedan sparka upp dörren och avsluta SLPn med ett avsågat hagelgevär från 2 meters håll.
 

MDF

Veteran
Joined
19 May 2004
Messages
112
Location
Jönköping city
En sak till också att inte få det se ut som alla de andra klassiska senarion som finns, undvik större gäng å livsfarliga skurkar, som drar snabbt å skjuter som gudar, de kan ju lika gärna vara Longtooth byggdens präst, eller va nu byggden skall hete, innan man kommer in i Tucson norr i från, (hint).
 
Top