Nekromanti Deadwood på TV4

Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Idag (fredag den 15 april) klockan 22.25 visar TV4 första delen av den prisbelönta Westernseriern Deadwood.

Missa inte chansen att följa denna välgjorde serie från början. Vi kan verkligen rekommenderar Deadwood som ger god inspiration till Westernspelande.

Du kan läsa mer om Deadwood på HBOs webbplats.

/a & t
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,541
Location
En mälarö
Yes! Äntligen! :gremgrin:

Jag har väntat på Deadwood i över ett halvår nu och är övertygad att den inte kan vara annat är snorbra!

/Anders (sitter redan i tv-soffan med popcornskål och stetson och väntar)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,957
Location
The Culture
Förresten, den där Wild Bill Hickock (eller nåt), finns inte han med i regelboken.
Eller tänker jag på någon annan?
Jo, det gör han. Han är ju en av de abolut mest kända western-profilerna.

Deadwood var förvånansvärt bra. Det enda klagomålet jag har är TV4:s fullständigt stokastiska instoppande av reklampauser. Programmet är en timme långt, de har två pauser, och den först kommer efter 8 (!) minuter.

/tobias
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,541
Location
En mälarö
[ QUOTE ]
...och den först kommer efter 8 (!) minuter.

[/ QUOTE ]
Håller med! MYCKET irriterande! Förtexterna hann ju knappt sluta rulla när den första kom :gremmad:

/Anders
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Deadwood var förvånansvärt bra. Det enda klagomålet jag har är TV4:s fullständigt stokastiska instoppande av reklampauser. Programmet är en timme långt, de har två pauser, och den först kommer efter 8 (!) minuter.
Det är ju i allafall bättre än om det är precis i mitten av programmet.

Förmodligen skulle inte heller TV4 ha råd att köpa in Deadwood utan sponsorpengarna de får från reklam.
Å andra sidan borde de ju ha hur mycket pengar som helst, de satsar nästan bara på skitprogram som de flesta medlemmar av den totalt genomkorkade pöbeln vill se.
Inte som SVT alltså.
Fast denna diskussion ska väl inte urarta i TV4-bashing, alla är ändå överens om att reklamavbrott är störande.

/Mori - Anti allt!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,957
Location
The Culture
Om reklam

Förmodligen skulle inte heller TV4 ha råd att köpa in Deadwood utan sponsorpengarna de får från reklam.
...
Fast denna diskussion ska väl inte urarta i TV4-bashing, alla är ändå överens om att reklamavbrott är störande.
Jag vill bara påpeka att jag inte har något emot reklamavbrott som koncept, eftersom jag vet att de är en förutsättning för att programmet över huvud taget ska sändas. Ibland tycker jag till och med att de är bra, när jag verkligen är sugen på te eller måste gå på toaletten. Det jag klagade på var placeringen av dem; det första kom så snabbt att jag knappt hunnit sätt mig ner.

/tobias
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Repris???

ÄR det någon som vet om programmet kommer att sändas i repris?
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Re: Om reklam

Jag vill bara påpeka att jag inte har något emot reklamavbrott som koncept, eftersom jag vet att de är en förutsättning för att programmet över huvud taget ska sändas.
Men erkänn att du hellre skulle slippa dem. :gremwink:
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,957
Location
The Culture
Re: Om reklam (OT)

Men erkänn att du hellre skulle slippa dem.
Jag tänker inte erkänna något. :gremwink: Eftersom valet är mellan att se programmet med reklamavbrott eller inte se programmet väljer jag reklamavbrotten.

/tobias
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Re: Om reklam (ett sista OT)

Jag tänker inte erkänna något. Eftersom valet är mellan att se programmet med reklamavbrott eller inte se programmet väljer jag reklamavbrotten.
Men om SVT skulle köpa rättigheterna att visa det, så slapp man all reklam.
Så valet behöver inte innefatta reklam.
SVT har köpt in höjdarserier förr, eller?

"Repent, for tomorrow you will die!"
 

akenol

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
55
Location
Östermalm, Stockholm
Public service vara eller inte vara.(ett sista OT)

Detta är intressant. Då jag studerar Medie- och kommunikationsvetenskap och ängat rätt stor del av mina studier åt just reklam-TV kontra public service så måste jag bara säga några ord, även om det är långt utanför topic.

Det stora problemet med SVT är att de flesta ungdomar (kalla mig generaliserande, men det är min uppfattning att det är mest vi ungdomar) väljer att inte betala TV-licens, då de anser att det inte behövs och att SVT kommer att finnas ändå. Men detta ska vi inte ta för givet. Så jag säger som så här: Se till att betala TV-licens, och försök påverka SVT genom tittar tittarombudsman och liknande att köpa in de serier ni vill se, så får ni se dem utan reklam. För att om ni inte betlara TV-licens så kommer detta med mer och mer reklam vara en vardag man får vänja sig vid, eller ännu värre, vi kommer att få se TV-shower som är en halvtimma lång reklam, dvs. såpor eller vad ni vill som bara innehåller produktplaceringar, och det är reklamen som bestämmer innehållet, dessa serier är inte långt borta och finns redan i en liten begränsad utsträckning.

Nå, nog om det.
Låt oss alla betala TV-licens och försöka påverka SVT att lägga sina pengar på inköp eller skapande av fler bra TV-serier!

 
Top