Nekromanti Deadlands

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Den här frågan har nu fått ett 2-år-jubileum och börjar bli en tradition för mig (har jag för mig). Jag har nämligen frågat den får ett och för två år sen. :gremgrin: Den lyder...

Är det bara jag och min spelgrupp som lirar Deadlands från och till? Jag måste säga att det är en av de mest geniala rollspel som släppts på länge. Världen är stentuff! Spelpersonsskapandet är en klass för sig (helt originellt!). För att inte tala om stridsreglerna. OK de är inte lika utarbetade som de i N2 men det är inte lika mycket betonat på våld här heller. Jag säger bara, ge Deadlands ett försök och knuffa det inte åtsidan direkt bara för att det är Western. Gillar du inte Western utan föredrar Sci-Fi eller liknande så finns det en framtidversion av Deadlands också!

Titta själva: http://www.peginc.com
 

Ronnie

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
96
Location
Helsingborg
Nädå, du är inte ensam om att lira Deadlands.
Tyvärr pluggar vår Deadlands SL till styrman i Kalmar så det blir inte så ofta :gremfrown:.

När man tänker tillbaka på alla trevliga stunder man haft med sin Huckster... :gremlaugh:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Jag har själv övervägt att skaffa det, men inte haft pengar när jag varit i närheten av ett inköpsställe.

Jag gillar iden, även om jag nog skulle gallra bort steampunkbitarna och gå mer på skitig spagettiwestern med övernaturliga inslag.

Kanske ska låta internets magi förse mig med ett utvärderingsexemplar innan jag bestämmer mig slutgiltigt?
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
"Spaghetti Western.... with Meat". Helt enkelt överlägset kul att spela. Det var dock ett tag sedan, men jag drar mig till minnes att stridsystemet lämnade mycket att önska.
 
Top