Nekromanti De Tre Musketörerna

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Du har helt rätt, det tre musketörerna passar fint i gondica.

Däremot tyckte jag filmen kändes en aning "trött" emellanåt, men den har ju 30 år på nacken så...
Men skadad som man är så ser man när personerna i filmen slår sina fummel-slag, och de var ganska många.
:gremgrin:

/Mattias
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Många fummelslag blev det ja... Men det är kanske för att de försöker sig på för mycket på en gång? :gremgrin:
Fast det är klart - det skulle ju inte bli lika kul om någon av Rp;na var en av de tre så det krävs ju något mer... Det var ju bara en tanke som slog mig när jag såg den... Finns säkert fler dylika filmer som skulle passa in ganska så bra....
"Greven av Monte Christo" kanske?
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Filmer har vi disskuterat förut, använd sökfunktionen för att hitta filmtips.
Såg förresten den tecknade Sinbad filmen från dreamworks, den innehåller ganska häftiga sjömonster.

/Mattias
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Här är några filmtips från mig på rak arm:

*Vargarnas pakt (aristosofer och mekanurger)
*Pirates of the Caribbean (pirater)
*Cutthroat Island (ditto)
*Pirater (ditto, av Roman Polanski, för folk utan virtus-poäng)
*Elizabeth (drama, Anders har sagt att Blå Kejsarinnan har en del gemensamt med Elizabeth, dessutom innehåller filmen en cool mössa)
*Shakespeare in Love (för oss på samhällets botten, och skådespelare)
*Plunkett & McLean (ditto, med alkemist-rövare och spejsig scenografi - 'They steal from the rich... and that's it.')
*D'Artagnans dotter (fransk, musketörhumor och -action)
*Hertigens dotter (mer franskt, fler döttrar, plotten är helt oavsiktligt mycket lik Döden: In från vänster)
*Alla gamla svartvita filmer som innehåller antingen Douglas Fairbanks eller Errol Flynn, som Slaghöken eller Kapten Blod.
*De flesta versioner av De Tre Musketörerna, av vilken jag tycker den som just gick på TV är oslagbart bäst, medan den som kom senare och producerades av Disney suger kentaurgenitalier.

Erik
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Pirater (ditto, av Roman Polanski, för folk utan virtus-poäng)"


Jaaa! Walther Matthau som försöker äta upp Frenchie! Senapsbåten! Tronen! Holländaren! Hans badkar! Jaaa, vilken underbar film det är! :gremlaugh:


Storuggla, letar efter dvdn nu
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Fummel är kul!

Men skadad som man är så ser man när personerna i filmen slår sina fummel-slag, och de var ganska många.
Filmen är ett utmärkt exempel på min tes att det viktigaste inte alltid är att lyckas. Att fumla i rollspel kan vara bättre än att misslyckas, för då händer det ju i alla fall något...

Erik
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
...Handlar mest om att jag AVSKYR att vänta mycket... å det blir det när man har modem... Fast det var bara en tanke som slog mig när jag var lagom bakis o såg den... "attans, den passar nog in ganska bra..."
Fast böcker tas också tacksamt emot förstås...
 
Top