Nekromanti De riktigt hårda grabbarna

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Jag ser vart du siktar
Måste nog hålla med dig faktiskt, även biten att d skriver mycket :p hehe...

För att komma till saken, det här med att om man får hugg i armen blir det svårare med just den armen och huvudet på verkar allt osv... Däremot håller jag inte med om magen! Magen är det ställe där det gör mest ont att bli riktigt sårad i. dvs skottskada, pil eller en kniv.

kanske ska man ändra på reglerna lite, kanske bör smärtan avgöra om du använder just den armen för att svinga då blir det skoj med arm byten och allt möjligt, samt alla vet ju hur ett slag i handen gör ont ialalfall i ett par sr, menar jag på verkliga livet då man fäktats med kompisarna eller spelat bandy!

Så där blir det upp till Sl att vara snabbt och tillsammans emd spelarna komma överrens så det glider på, vilken spelare säger inte nej till att få slippa en tärning hit och dit... Jag tror definitivt på att man bör kunna använda höger hand skickligt ifall man fått en kniv i vänster, däremot tror jag att när allt är lungt igen man ska plåstra om såran klättra eller något annat rör krävande så bör alla smärta "tärningar" räknas in för att lyckas
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Japp. Ungefär så får det bli. I en adrenalinkrävande strid spelar bara skadan roll, och då framför allt på det stället där den inträffade. Det blir lite mer att hålla reda på, men ska nog inte bli något större problem.

"Däremot håller jag inte med om magen! Magen är det ställe där det gör mest ont att bli riktigt sårad i. dvs skottskada, pil eller en kniv."
Ja klart som fan att det gör ont. Men det vi pratade om var ju att smärta inte påverkar alls lika mycket i en strid på liv och död. Alltså, det gör ont, men du kommer inte märka smärtan på samma sätt. Sen är det en annan sak om du blir skjuten av ett avståndsvapen än om du blir skadad i närstrid. I närstrid är faran mer påtagande, han står framför dig och kommer snart döda dig. Att bli skjuten av en kula å andra sidan resulterar nog endast att du får fruktansvärt ont, nästan blir handlingsförlamad och bara vill fly från platsen. Det är ju upp till spelledaren att avgöra när man inte märker skador av adrenalinrusher och när man bara får ont och blir handlingsförlamad.

Vidare, direkt när man blir skadad gör det oftast helt jävla skitont, oavsett vilken situation du befinner dig i. Således, skadan påverkar alltid alla handlingar lika mycket under stridsrundan du fick skadan. I nästan stridsrunda däremot påverkar den endast den utsatta kroppsdelen.
 

Galahad

Veteran
Joined
21 Jun 2005
Messages
62
Location
Uppsala
mmm

En idé som jag har funderat på att använda är att låta rollpersonerna under strider (och liknande adrenalinstimulerande situationer) ignorera smärta upp till deras chockvärde, dock ej så att smärtan blir lägre än deras trauma. All smärta spelaren får utöver det ser jag som att det är för mkt för hans kropp att klara av oavsett hur uppspelt han är.
 
Top