PROMOTION De hjältar vi förtjänar

Man Mountainman

Spanska flugan
Mountainman Games (alltså jag) har glädjen att presentera den öppna betan för De hjältar vi förtjänar.

De hjältar vi förtjänar kan beskrivas som "Arkiv X möter Smala Sussie" (eller valfri film av bröderna Cohen). Spelets verklighet bygger på mytologin kring UFOn, flygande tefat och topphemliga statliga konspirationer, och låter dessa möta missanpassade vardagshjältar.

Spelets regler bygger i hög grad på @Svarte Faraonen s Travellers on a Red Road (strösslat med inspiration från Bastionland-spelen och, förstås, en del egna påhitt).

Tids nog hoppas jag göra en pdf och kanske en tryckt bok, men tills dess kan ni njuta av denna vackra websida (optimerad för desktop)

1789774644040.png

Last edited:
Damn, ännu ett spel i samma nisch och samma inspirationskällor som jag hoppas få ihop något om. Kanske ligger det i tiden? Det ser kul ut i alla fall! :D

Riktigt kul! Hade gärna spelat detta!

F.ö Om man gillar Smala Sussie (vilket såklart alla gör) så bör man se den mer seriösa Vargsommar (som nog finns på SVT-play).

Älskar den här meningen från De hjältar vi förtjänar:
"...den djupa statens representanter sätter en yrkesmässig stolthet i sina bysantinska intriger mot osynliga motståndare."

Kan på stående fot skapa fantastiska antagonister runt detta för spel i värmländsk glesbyggd!

Ett väldigt lovande spel med en intressant genre och med precis den typ av hjältar jag gillar. Måste dock säga att jag har lite svårt med att ta till mig all information från websideformatet. Ska göra ett försök och väntar med spänning på en pdf.

Back