Nekromanti De heliga rollspel.nu-knapparna.

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ja, vi har diskuterat inom redaktionen att trycka upp rollspel.nu-knappar, och om vi skyndar oss så kan vi ha dom redo på LinCon. Därför är det här inlägget lite preliminärt: Jag kollar läget lite snabbt, även om allt inte är klart än.

Designen skulle vara en 56 mm knapp med denna loggan:


Att trycka sådana kostar ungefär 6 kronor styck, så de kommer kosta åtminstone 6 kroner när man köper dom.
Det finns också möjlighet att trycka sina egna användarnamn på dom. Det kostar 1.50-2.50 kronor extra.



Tankar och kommenterar skrivs med fördel som svar på detta inlägg.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Det var jävligt snygg design måste jag erkänna. Jag klarar mig utan användarnamn men det är givetvis en bonus om det blev så att användarnamnet var med.

Hoppas ni får dem klara till Lincon! :gremsmile:
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
wonderbar
hoppas nu att de går att beställa via postorder så att man slipper åka till LinCon :gremsmile:
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Ett enkelt förslag är att man tar en tia styck för knapparna så att man kan få in lite pengar till rollspel.nu. Eller kanske femton spänn om det är med användarnamn.

Jag vet inte hur många forumiter som brukar dyka upp på konvent, särskilt som jag inte är någon konventsperson alls. Men säg att hundra personer köper varsin knapp, då har vi åtminstone fått in 400 välbehövliga kronor till sidan, vilket tydligen behövs. Och tar man femton för en med namn, ja då kan man få in riktigt mycket pengar...

Och jag tror att det inte finns särskilt många som inte skulle kunna tänka sig att betala en sådan summa för att hjälpa till...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
NEJ!

Usch på dig. 56mm är alldeles för stort!
En sådan knapp kommer jag visserligen att köpa, men aldrig använda. Annat än på forumträffar och liknande. Och det verkar som ganska många redan känner igen mig på sådana tillställningar.

Om man däremot gick ned till 34-36mms versionen så skulle jag kunna ha den på jackan/väskan konstant. Även om det inte stod mitt användarnamn på den.

Fram för konstant reklam! Ner med giga-buttar på 56 eller 76mm.

chrull
 

Bävern

Veteran
Joined
30 Nov 2002
Messages
45
Location
Umeå
Jo!

Det låter ju urballt! Loggan är råsnygg, och särskilt häftigt blir det ju om användarnamnet också stod där. Ska inte till Lincon i år, men betalar gärna 20 spänn extra för att få den skickad med posten...


Bävern - Undrar om han kanske måste byta användarnamn...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: skulle det inte bli väldigt pluttigt? [nt]

det är väl normalstorlek? som de man har på gothcon tex...

chrull
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
"hoppas nu att de går att beställa via postorder"

Hoppas jag med. För i så fall köper jag en.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
klistermärken

jag kom på en sak, kan ni inte göra samma logga som klistermärke med?
det skulle varit lika trevligt som en knapp

//Netfeed, vill pryda sitt chassi med något fint
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jämförelse

34 mm är den normala GothCon-knappen.
56 mm är den större, gula, knappen som arrangörerna bar.
Ni kan mäta upp själva, eller till och med klippa till lappar i dom storlekarna ifall ni vill se.

Förresten, är det någon som har en fungerande skrivare och en digitalkamera som vill skriva ut och klippa ut två lappar med motivet i rätt storlek, tejpa dom på tröjan och fota? (Typ)

Jag kan fixa bildfilen att skriva ut, så att det inte är något krångel med det.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Jämförelsebilder i rätt storlek ...

Här är en bild som visar storleken på de olika knapparna: 56 resp. 34 mm (under förutsättning att din skärm visar 72 ppi).

 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Jämförelsebilder i rätt storlek ...

... och jag väljer den mindre :gremsmile:

chrull
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: klistermärken

Det är klart att det är möjligt, men det är i så fall en framtida sak. Problemet är ju främst att vi inte har några pengar att ligga ute med för dylika saker, men även att vi inte har något smidigt sätt att sälja dem på. Men det kanske går att ordna.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: NEJ!

Jag håller nog med chrull efter lite övertalande, den på 38 mm är mer praktiskt och är nog tillräckligt tydlig. Det jag har varit osäker på är om loggan passar på en så liten knapp, men som man ser på bilderna som Dante var snäll nog att ordna så bör det fungera också.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: Jämförelsebilder i rätt storlek ...

Jo, iofs skulle jag köpa en av varje, men om ni bara ska trycka en storlek så väljer jag nog den lilla... Känns smidigare på något sätt. :gremsmile:
 
Top