PROMOTION De fallna – Svensk fantasyroman inspirerad av vikingatid och nordisk mytologi

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Tack! Kul att höra! Ja, jag har haft lite olika funderingar. Kanske en setting till ett befintligt rollspel, eller hellre ett helt nytt rollspel i samarbete med något rollspelsförlag om intresse finns. Under arbetet med bok två växer dessutom materialet med nya varelser, ny alkemi/magi och utveckling av platser, riken etc.
Kanske enkelt att haka på FL kommande Drakar & Demoner?
 

Skymning

Nattens barn
Joined
3 Feb 2020
Messages
144
"Jag glömmer ibland hur mycket jag älskar böcker som den här, med en värld att drömma sig bort i och leva sig in i. Jag kan inte låta bli att jämföra med Sagan om ringen, jag får samma känsla när jag läser De fallna."
Bokluckan


"Här har ni en författare som kommer att slå Sverige med häpnad, minns vart ni läste det först!"
"Världsbygget: herre min je!! Världsbygget är fenomenalt!"

Bokdaling

Jag börjar bli bortskämd med fina recensioner! Det är en dröm att bli jämförd med Sagan om ringen :) Och jag blir väldigt glad över att mitt världsbygge uppskattas där mycket av min tid har lagts ner!

Läs hela Bokluckans recension här:

Bokdaling finns på Instagram @bokdaling.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
"Jag glömmer ibland hur mycket jag älskar böcker som den här, med en värld att drömma sig bort i och leva sig in i. Jag kan inte låta bli att jämföra med Sagan om ringen, jag får samma känsla när jag läser De fallna."
Bokluckan


"Här har ni en författare som kommer att slå Sverige med häpnad, minns vart ni läste det först!"
"Världsbygget: herre min je!! Världsbygget är fenomenalt!"

Bokdaling

Jag börjar bli bortskämd med fina recensioner! Det är en dröm att bli jämförd med Sagan om ringen :) Och jag blir väldigt glad över att mitt världsbygge uppskattas där mycket av min tid har lagts ner!

Läs hela Bokluckans recension här:

Bokdaling finns på Instagram @bokdaling.
Så, när kommer rollspelet? :D
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Tack så mycket!
E-bok är inte aktuellt för tillfället.
Är e-bok fortfarande inte aktuellt?
Läser nästan bara e-böcker nuförtiden.

Nyfiken fråga om varför? Är det några större kostnader att publicera som e-bok också? Eller är det för att inte kannibalisera på den fysiska boken?
 

Skymning

Nattens barn
Joined
3 Feb 2020
Messages
144
Är e-bok fortfarande inte aktuellt?
Läser nästan bara e-böcker nuförtiden.

Nyfiken fråga om varför? Är det några större kostnader att publicera som e-bok också? Eller är det för att inte kannibalisera på den fysiska boken?
Mitt förlag ger tyvärr inte ut e-böcker, men en ljudbok kan möjligtvis komma framöver.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,490
Location
Göteborg
Det var en oväntad kombination. Som jag förstått det så är e-böcker nästan gratis att ta fram. Att producera en ljudbok kostar däremot en hel del, oavsett om man ger ut själv eller om förlaget gör det. Man kan så klart läsa in boken själv, men att få till bra ljudkvalitet och snygg redigering kräver ändå en del.

Hur har det förresten gått med nomineringen till årets debut?
 

Skymning

Nattens barn
Joined
3 Feb 2020
Messages
144
Det var en oväntad kombination. Som jag förstått det så är e-böcker nästan gratis att ta fram. Att producera en ljudbok kostar däremot en hel del, oavsett om man ger ut själv eller om förlaget gör det. Man kan så klart läsa in boken själv, men att få till bra ljudkvalitet och snygg redigering kräver ändå en del.

Hur har det förresten gått med nomineringen till årets debut?
Förlaget ger inte ut ljudböcker själva, utan har ett samarbete med ett ljudboksförlag.

Röstningen till årets fantasydebut rullar på. Om ni tycker om De fallna, gå gärna in och rösta på länken nedan!
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,490
Location
Göteborg
Nu har jag röstat : )

Kul om det blir en ljudbok! Om jag någon gång skulle få till en ljudbok, så vill jag använda Leif ”Smoke Rings” Anderssons röst. Men man kanske inte får välja fritt. (Undrar hur upphovsrätten fungerar för en död persons röst?)
 
Top