Nekromanti De Fördömdas Sista Hopp!

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
Jag spelleder De Fördömdas Sista Hopp med min spelgrupp och är inne på sista kapitlet som vid nästa speltillfälle kommer att spelas klart.
Jag ska snart börja luska lite i vad som kan ske efter äventyret är klart för det kan ju få en hel del fina efterföljder så om det är någon här på forumet som har spellet detta äventyr och kanske har några fina idëer på vad som kan komma att ske härnäst skulle vara väldigt uppskattande hos mig.

Har tänkt på att få ihop det hela till att rp återvänder till Soldarn, då de för det första är från Soldarn(där de för övrigt har en nya fiende genom äventyret) men de är väldigt intresserade av svärdsspelen som kommer att äga rum någon/några vecka efter äventyret där det kan hända en hel del saker. Men det är förns två dagar efter svärdsspelen som den "stora" händelsen har tänkt att äga rum då Hertig Amirros árme "attackerar" Hadarlon och startas inbördeskriget.

Man gör detta då man redan har lönnmördat rikskonungen dagen innan och skapar kaos i riket och sedan skapar ännu mera kaos genom att "attackera" Hadarlon.

Det är väl självagrunden som jag har byggt upp just nu....men om det kommer någon ljus ide från någon här på forumet så vet man aldrig vad som ändra.
 

wallahad

Swordsman
Joined
25 Jan 2006
Messages
469
Location
Norsjö
Dueller med krigarna. Då deras rykten nu är högre.
Seriösa dueler, där man måste fundera på vad man svarar för att fortsätta betraktas som en seriös person och inte som en "ofrälse"/vilde/slusk.

Barder av olika slag som vill skriva om deras eskapader.

Någon ädling som vill ha dem som tillfällig livvakt på någon festlighet.

Lönnmördare är också ett roligt om än svårt inslag så fort man funderar lite längre.

Lärlingar som vill studera och stjäla lite av hjälte glorian.

Sociotet i almänhet som vill kolla på dessa "hjältar".
 
Top