Nekromanti De fördömdas sista hopp

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag har endast deltagit i äventyret som spelare men jag kan väl ändå försöka ge några tips. Vi tyckte att det var ett mycket bra äventyr men det beror nog till stor del på att vi hade och har en mycket bra spelledare.

Var försiktig med de två översittartirakerna på Solds Utö. Min dvärg blev nästan dödad av dem när först mötte dem. Fast det beror rätt mycket på vilken typ av karaktärer som finns i din grupp.

Försök att ha en realtivt jämn könsfördelning på rollpersonerna eller låt alla vara av samma kön. Eftersom kvinnor och män sitter på olika avdelningar så blir det lätt så att en del av spelarna får sitta passiva när de andra spelar enbart på grund av att befinner sig på en annan avdelning.

Du kan kanske få lite mer tips om jag får veta vilka karaktärer som ingår i din grupp och deras bakgrund.
 

Baron Marak

Swordsman
Joined
6 May 2001
Messages
521
Location
Piteå
Undvik att trycka på det faktum att de ska rädda världen.
Låt det inte bli något klichéartat i stil med någon fantasybok.
Låt spelarna dras mellan alla fraktioner som finns och ge dem problem då de ska välja mellan vad och hur de kan göra.
Sen så är det en fråga som aldrig blir fel av en SLP:
"Vad gör ni här?", vad ska de svara? "Vi räddar världen"? Ska de resa långt bort? Då har de pengar och pengar behövs alltid.
Det går att bygga upp en massa smådetaljer runt huvudhandlingen och därmed räcker hela äventyret riktigt länge. Ungefär som en stenhård Werther's: God och räcker länge :gremsmile:
Har bara spelat äventyret men jag tyckte det var helt ok. Fast det krävs mycket förberedelse för att få ut det mesta ur det har jag hört av min SL.
Men lycka till!
 
Top