Nekromanti De fördömdas sista hopp

Tedd

Veteran
Joined
18 Sep 2001
Messages
56
Location
Kalmar, Småland, Sverige
eftersom den finns ute på nätet tycker jag att den borde finnas i butikerna också, men vad vet jag. jag bor i kalmar. I våran officiella butik (lek&hobby) finns bara DoD6, mutant och warhammer. spelar inget av dem. sedan finns det bara en bokhandel som säljer från neogames. om man har tur så finns n2 grundregelboken, n2 rollformulär och romanerna som utspelas i Mundana. så Kalmar suger rollspelsmässigt.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Det hoppas jag verkligen, tänkte åka till Tradition i GBG imorgon och inföskaffa det, där brukar de ha grejerna på releasedagen eftersom det är en stor kedja och Neogames ligger väl i vårt kära GBG om jag inte minns fel..
 

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
Nu finns det iaf, jag har bara läst det en gång men jag tyckte att illustrationerna var skit bra (inte för att jag tycker att de är så viktiga men men)
Första delen av äventyret är bra, enda svårigheten är äventyrs inledningen, men iden om ett fängelse äventyr tycker jag skall bli hur kul som helst att SL:a, de andra två delarna är så där, lite för mycket världsordningsnivå för min smak men som någon vis sa "smaken är som baken, rund".
 

Tismae

Veteran
Joined
17 Jun 2000
Messages
31
Location
stockholm
har just spelat detta äventyr med en grupp och det är en del saker som våran grupp musstänker att byggarna inte tänkt på

gruppen består av 3 stycken alver, så första delen av äventyret gick någorlunda bra tills de kom till krigsbytet, varför skulle de hjälpa en dvärg, samarbeta med vättar och annat otrevligt, alvblicken gjorde att de kände att någon(ulv) såg på dem och det var en hel del jobbiga situationer, vidare till att alverna skulle till Takalorr, för att stoppa huvudfienden förstås., så snart de förstod vad Trollbane var till för så hade de ingen andledning att stoppa honom längre, en värld utan tiraker är en bra värld, däremot såg de till att ta trollbane till alverna och ladda den med demonen,

tror inte äventyret räknade med alver
=)

bara min lilla åsikt
 
Top