Nekromanti De fördömdas sista hopp. - SPOILER !

Hjalle

Swashbuckler
Hej alla spelledare och spelare som spellett resp. spelat detta äventyr!
Jag köpte det häromveckan och jag är väldigt positivt överraskad! Vad jag har förstått är de flesta här ganska skeptiska till Eons köpäventyr, så jag väntade mig de värsta. Men efter att ha läst igenom modulen ett antal gånger tycker jag det verkar vara helskoj, och det trots att jag inte alls gillar epik!
Jag har emellertid inte hunnit spelleda äventyret, eftersom jag dels varit bortrest, och dels...ja, ni kan själva läsa under Söker spelare - jag vill helst ha lite fler deltagare...

Nåväl - vad tyckte NI om äventyret? Var det kul och spela? Var det kul att spelleda? Hur gick det!? Och vad hände?

Mvh Hjalle

Marukusu

Hero
Hmmm... Har inte spelat "De fördömdas sista hopp" men jag är onekligen intresserad... Säg mig, hur pass omfattande är det hela på en skala 1-100? Hur stora är chanserna att överleva för en tanig handelsman? Vad har en tanig asharisk handelsman att vinna på äventyret?

/Marukusu, ämnar att spela alla seriösa äventyr i fortsättningen med Ethelberth för att få mer makt och inflytande...

Hjalle

Swashbuckler
Tjaa...är han lagom listig och i gott sällskap har han hyfsade chanser att överleva...men tyvärr, tyvärr, tyvärr, tyvärr så är chanserna för en grupp där ingen är kompetent med vapen tämligen minimaliska. Men det är nog kul ändå. En tanig handelsman har faktiskt större chanser att överleva än en halvfet...varför säger jag icke!
Om han lyckas överleva vinner han mycket... t ex brutalt gynnsamma handelsförmåner om han vill.
DFSH är nog mest en härlig upplevelse för rollspelandet , inte nödvändigtvis för överlevnad av ens RP.

-Hjalle

Marukusu

Hero
En annan har dräpt demoner... - SPOILER ![OT]

Överlevnaden av en viss RP kan vara vital för framtida rollspelanden, har jag kommit fram till. Min nuvarande handelsmans kusin, som f.ö. också var handelsman blev landsförvisad från sitt hemland och brännmärkt på kinden efter en dispyt med herren över kiriyahandelshuset Samunali i Lim'alan om betalningen efter ett uppdrag han utfört åt dem (100 silverdaler! Hutlöst!), allt p.g.a. att SL kände sig lite extra elak den dagen. Sedan dess så har jag och vederbörande (thismsvin...) mer eller mindre legat i "krig" mot varandra där våra rollpersoner (och SLP när någon av oss är SL) gör allt för att jävlas med den andra parten. Det gick så långt att handelsmannen Ethelberth dödade hans rollperson Iznougoud (en jävligt irriterande och oseriös tokon från Thalamur (bara det är ju oseriöst)) i "Sorgernas brunn".
Rättare sagt: Ethelberth vävde den psykotropiska effekten "smärta" på honom samtidigt som en snarstucken léaramvapenmästare (min livvakt) gav honom en höger, vilket fick honom att däcka. Innan han hade återhämtat sig till fullo från sina skador (dock återfått medvetandet) så anfölls vi av rövare och han avled av armborstskäktor som träffade lite... fatalt. Vår skara tappra äventyrare förlorade även en till man under samma överfall, så vår skara reducerades på några minuter från fem till tre. De som vill veta vad jag tjänade på äventyret läser spoilern, vilket inte rekommenderas för de som inte har spelat igenom "Sorgernas brunn"

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Förlusterna hindrade dock inte vår beslutsamhet att fullfölja äventyret och Ethelberth hade vid äventyrets slut tjänat ett värdshus (vann det av ägaren i en vadslagning), en älskarinna (köpte hennes vårdnad av hennes skrupelfrie fader för 1000 silver), en jargisk gladiator (köpte honom av ägaren för 1000 silver), ett rövargäng (ville bli snälla igen, så de fick arbete hos mig), en Ormkung (hittade den i Yold), en smärre guldskatt (dito), en trollunge (tog hand om honom efter att föräldrarna dödats) flera hundratusen silver (hoptjänade mest genom vadslagningar), +5 i rykte samt den oerhörda äran att ha varit med om dräpandet av en demon. </font></td></tr></table>

Yarr!! Någon i min spelgrupp skall minsann köpa DFSH och jag vet vem!!!

By the way så är Ethelberth jäkligt listig när han väl kommer igång och oftast är han ackompanjerad av minst två jäkligt kompetenta fighters, vilket torde betyda att hans chanser att överleva är acceptabla.

/Marukusu, som skall ändra Ethelberths vikt då han är 181cm lång och tydligen väger 81 kg :gremconfused:... inte riktigt vad jag hade för mig...

Hjalle

Swashbuckler
Re: En annan har dräpt demoner... - SPOILER ![OT]

Woouuu...låter som en riktig baddare till rollperson... och vilken företagsam liten krabat! Är han magikunnig också..!!!?

Angående vikter... Riddar Hadar Silverhjärta är 184 cm lång och väger 59 kg... höhöhö! Men så är juh dödende sen länge också...

/Hjalle... 42,5 kg; 157 cm. :gremblush:

Marukusu

Hero
Ye Glorious Tale of a Backstabber [grymt OT]

Jepp, Ethelberth är skicklig extemporatör med psykotropi som aspekt. Har 16 i alstra psykotropi, minsann (höjde sig med ett lyckat förbättringsslag efter "Sorgernas brunn").
Faktum var att han vann så mycket silver genom just sina magiska färdigheter. Jargiern "Tim den Tanige Timmermannen" mötte en lokal favorit på Oktagonen i Nimto och den sluge Ethelberth satsade en sjuhelvetes massa silver på Tim, eftersom att han hade sämst odds. Sedan så desorienterade han Tims motståndare med "smärta" så att Tim kunde sätta sin vedyxa i skallen på honom och Ethelberth kunde kamma hem storkovan....

En annan gång, då han vann värdshuset "Tuppen" utanför Fala (tror jag) så hamnade tidigare nämnd léaramvapenmästare tillika livvakt i kläm med ett gäng tiraker och han tillsammans med min andra livvakt, en extremt skicklig soldisk bågskytt, beslutade sig för att göra upp med de svarta bestarna i en strid på liv och död. Vadslagning hölls och oddsen var såklart på tirakernas sida då de var fler, större (léaramalven var typ 150cm och soldiern var mindre ändå med nackdelen "kort") och såg allmännt brutalare ut. Så jag och mina vänner satsade våra slantar på "the good guys" (oss själva) och vann efter en dramatisk strid (där Ethelberth inte lyckades åsamka någon smärta, annat än på sig själv när han fumlade...). Värdshusvärden kunde såklart inte betala igen det bautaskuld han var skyldig oss så han "gav" oss sitt värdshus efter att vi "övertalat" honom (med handen på svärdfästet).

Åh, det var tider det... och annat var det ju med Adelberth (Ethelberths kusin) innan han blev förvisad. But that's another story...

/Marukusu, som är otroligt sugen att gå ut på äventyr med Ethelberth igen... "Inga blasfemiska irrläror här inte! - kryssa i tolv i smärta..." MOUAHAHAHAAA!!!

Hjalle

Swashbuckler
Re: Ye Glorious Tale of a Backstabber [grymt OT]

Mmmm... jag njuter! Vilken personighet! Det är faktiskt synd att karaktärstävlingen redan är avgjord! :gremgrin:

-Hjalle, älskar komiska skummisar med hutlöst mycket pengar... :gremsmile:

Rygar

Veteran
Re: Ye Glorious Tale of a Backstabber [grymt OT]

Det jag gillade mest med äventyret är att det tog oss 6 timmar att spela de första 2 sidorna :gremlaugh: ..värdhuset som döptes om till Hammaren och Skäran är oxå en favorit :gremwink:

Vidare tycker jag verkligen du ska skicka in Ethelberth till karaktärsarkivet, han är en av de häftigaste rp-ar jag sett.

/Rygar som är anledningen till Ethelberths säkerhet med sina bågskyttar och krigarprästinnor :gremtongue: