Där satt den. Tack Knausgård även om jag tycker en svensk författare borde ha skrivit det Knausgård nu skriver för länge sedan. Men de vågar väl inte precis som Knausgård skriver. Det är nog så.Så lunkar vardagen på i cyklopernas land. Cykloperna blir arga och kastar stora stenar efter de som säger något de inte gillar eller inte förstår. Detta skrämmer andra cykloper, för de vet att om de säger något som andra inte gillar eller inte förstår, så kommer de arga cykloperna att börja kasta sten på dem också. Cykloperna är därför antingen arga eller tysta.
Sverige kontrar med det tyngsta vi har: Jonas Gardell. Det väger lätt som en fjäder såklart. Att Gardell sedan missar målet med ett ljusår ja det står klart i samma stund som han bestämmer sig för att bemöta Knausgård. En rubrik som anspelar på en halvslak penis (formulär 1A) och ett innehåll som beskyller kritikern för att vara en sårad vit heterosexuell man (formulär 1B) och så på med en SD-stämpel (formulär 1C). Högre nivå än så blir det tyvärr inte när den svenska intelligentian ska bjuda på intellektuellt motstånd.
Det är så dåligt så att jag skäms. På allvar. Jag skäms eftersom de som borde göra det inte har vett att göra det.