Nekromanti De dödas röster

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Efter att nyss ha lyssnat igenom podden De dödas röster en andra gång, tycker den är så himla bra, och ha läst tråden om läskigaste äventyr måste jag ställa frågan om någon här inne har spelat De dödas röster och vad ni i så fall tycker om det. I podden beskrivs det ju som något av det bästa och läskigaste som kunde spelas.
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Inte säker på att jag förstår vad du menar. Inte ett "riktigt" äventyr som att hela storyn om äventyret De dödas röster är påhittad. Eller inte ett "riktigt" äventyr som att det är ett hemmasnickrat icke publicerat äventyr?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,043
Location
Sthlm
Torbjörn;n254644 said:
Inte säker på att jag förstår vad du menar. Inte ett "riktigt" äventyr som att hela storyn om äventyret De dödas röster är påhittad. Eller inte ett "riktigt" äventyr som att det är ett hemmasnickrat icke publicerat äventyr?
Som i att det är påhittat för att vara med i radioteatern. Men alla rollspelsävenryr är ju påhittatde, så skillnaden är ju inte lika stor som med tex en plats eller ett bilmärke (även om bilmärken, handen på hjärtat också är väldigt påhittade). Men det finns liksom ingen fysik förlaga.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,316
Location
Kullavik
Big Marco;n254657 said:
Ah, du är en av dem.
Hade såklart varit riktigt grymt om Helmgast släppte ett sånt äventyr (sålänge spelarna slapp gå samma öde till mötes som de i podden) :)
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
514
Torbjörn;n254644 said:
Inte säker på att jag förstår vad du menar. Inte ett "riktigt" äventyr som att hela storyn om äventyret De dödas röster är påhittad. Eller inte ett "riktigt" äventyr som att det är ett hemmasnickrat icke publicerat äventyr?
Det är påhittat ja, tydligen lyckades de väl med historien. Jag ska ta och lyssna igen, för jag fastnade inte riktigt.
 
Top