Nekromanti De Dödas Röster [KULT + Rollspel + Radiodrama]

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Om det är någon som har missat så vill jag tipsa om De Dödas Röster.
En dramasatsning (skräck/mysterium) av Sveriges Radio i 8 delar. Det är en mockumentär som handlar om mordet på Jessica Lundh.
Det är starka 90-tals vibbar och har en koppling till rollspelet Kult och ett legendariskt äventyr som heter De Dödas Röster.

Har lyssnat igenom hela och tycker att den är mycket bra. Så ge den en chans.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4947&grupp=22825
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Jag har försökt hitta den i feeden i min Podspelare i ett par dagar, men lyckas inte. Får se om den trillar in under veckan, eller om jag blir tvungen att dra ner avsnitten individuellt som mp3. :/
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Sök på P3 Serie i podcastappar för att hitta den.
Jag tror De Dödas Röster nog är det bästa jag hört på ett bra tag. Extremt välproducerat, välskådespelet, och välskrivet. Kan inte rekommenderas nog.
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Jarl;n187508 said:
Vad är kopplingen till Kult?
Finns en hel del kopplingar. Men riskerar spoila en del att avslöja dem, är jag rädd.
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Mmm. Är första avsnittet indikativt för stilen på resten av serien? För i så fall hoppar jag nog den här. :/
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Dazumal;n187967 said:
Mmm. Är första avsnittet indikativt för stilen på resten av serien? För i så fall hoppar jag nog den här. :/
Det fortsätter rätt mycket i samma stil, men avsnitt två är mer representativt för resten av serien. Så ge den åtminstone ett avsnitt till.
 
Top