Nekromanti De dödas krig [L&Hspoiler]

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
Tänkte köra De dödas krig i min spelgrupp (står om det i legend-kapitlet i L&H)
Står där att alla som väcks upp då är vandöda (ni som hänger med och vet vad jag pratar om kan fortsätta läsa, alla som inte vet vad de dödas krig är, eller har L&H kan lägga av..).
Har inte nekromantiker och vandöda..

Skulle vilja att någon som har erfarenhet av äventyret berättar om man behöver "vandöda och nekromantiker" för att köra det.
I vilket fall så vill jag gärna veta om det är annorlunda att slåss mot en sådan vandöd än med en vanlig fiende.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Skulle vilja att någon som har erfarenhet av äventyret berättar om man behöver "vandöda och nekromantiker" för att köra det.

Eftersom de som väcks upp är vandöda så är det ju helt klart en fördel...
Om nu dina och Neogames åsikter om vandöda går ihop vill säga :gremwink:
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Det är inte nödvändigt att ha men det är ju som sagt en fördel...
Du kan ju göra egna regler om nekromanti och vandöda..
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
I vilket fall så vill jag gärna veta om det är annorlunda att slåss mot en sådan vandöd än med en vanlig fiende.
Enkelt kan man säga att de vanligaste sorterna av odöda har följande förmågor:
- Får aldrig Utmattning
- Tar varken Smärta eller Blodförlust
- Tar inga Extraskador

Sedan har många vissa nackdelar, vanligen låg till mycket låg RÖR vilket i sin tur medför kassa värden på Förflyttning, Grundskada för Hugg och Stick, samt ofta dåliga värden på vapenfärdigheter.

Jag tycker att du ska skaffa Vandöda & Nekromanti, för det finns massor av uppslag där som man kan ha nytta av i kombination med Legender & Hemligheter.

Glöm inte Helmgastarna!
 
Top