Nekromanti de överlevande

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,476
Location
En mälarö
Re: Trebenta robotar?

Nej, den du tänker på hette "The Tripods" i orginal. Den svenska titeln tror jag var "tripoderna" eller nått sånt, är dock inte säker.

"Triffiderna" handlade däremot om att i stort sett hela jordens befolkning blivit blinda pga att de fått sina ögon skadade när de tittade på ett mystiskt stjärnfall. Seriens hjälte klarade sig genom att han vid det tillfället låg på sjukhus med (av nån annan anledning) skadade ögon och missade det hela. Sedan dök det upp triffider, som var nåra slags köttätande växter med giftiga tungor som de anföll folk med.

Jag har en kompis som hade video redan när denna visades (vi snackar 82 eller så) så jag har haft ynnesten att se den igen i modern tid och den håller definitivt än. Bitvis är den skit-kuslig. Serien var förövrigt en remake på en 50-talsfilm som dessvärre inte var nåt vidare.

/Anders
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Re: Tripods

Nepp, du gjorde nyss samma misstag som jag gjorde ett tag på åttitalet - blandade ihop tripods med triffids. Tripods är stora trebenta robotar. Triffids är en slags muterad köttätande växt.

Förbannat irriterande - jag gör samma misstag hela tiden. Ta bara i går som exempel: Jag var ute å rastade hunden när det dök upp en stor trebent robot. "Aha," tänke jag, "en triffid! Fram med DDT-sprayen och saken är biff!" Men nej då, jag hade tagit fel igen och nu sitter jag här med ett jävla märke i pannan.

Man blir sur för mindre.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Re: Trebenta robotar?

Då vet jag det! Men jag kan ärligt säga att jag aldrig såg detta underverk. :-(

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Dilandau on 2001-07-25 22:36.</EM></FONT></P>
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
820
Location
Göteborg
Har hört något rykte om att Vandraren t.o.m. var nere en vända i helvetet och slogs mot Djävulen själv. Låter rätt jobbigt.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,081
Location
Tindalos
Håller med!

Dessutom var böckerna om Bonner de bästa följt av Vandraren och den där specialstyrkan som rände runt i en APC.



/Patrik

"Die gemüse sind gestorben und die sahne sind so schalk." - Caramba
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Jomen, Fast vandraren var ändå ganska så hyfsad tills den ballade ur o sånt, och att den börjar om på nytt när världen går under... näe... "suck"

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
820
Location
Göteborg
Vem vann fajten egentligen? Om Vandraren strök med skulle det väl ändra villkoren för författaren rätt rejält och om Djävulen strök med så skulle det ändra villkoren för världen i hyfsad omfattning...

Och hur fasen kom Vandraren in i helvetet? Den vanliga vägen, d.v.s. lyssna på hårdrock, spela rollspel, vara gay och se på actionfilmer, eller vad? /images/icons/wink.gif
 
Top