Nekromanti DDM: War of the Dragon Queen SPOILER list!

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Här hittar du en spoiler-lista för kommande minis. Jag har inte spanat igenom den än, men jag kanske slänger in lite kommentarer om ett tag. :zeppelinare:

Ska sortera mina minis hemma också. Har varit jättelat med det så har inte kunnat byta med folk. Ledsen för det. :gremblush:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Jag är väldigt oimponerad. I och för sig är jag rätt dålig på att uppskatta vad som kommer att vara bra, men setet känns inte så kraftfullt. Jag hittar inga uppenbara powergubbar som Orc Wardrummer eller Hill Giant Barbarian från War Drums. Å andra sidan har jag aldrig spelat Epic och har svårt att värdera huge-figurerna på grund av det. Aspect of Tiamat känns i alla fall inte så värst het. Det enda jag kan säga med säkerhet kommer att spelas är nog Small Copper Dragon, och då finns det ju ändå knappt några CG-band den kan passa i. :gremsmile: Witchknife ser intressant ut, liksom Spellscale Sorcerer och War Weaver, men jag vet inte om de är värda poängen. Och Sorcerer on Black Dragon är i alla fall coolast.


/Dimfrost
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Håller med helt. Verkar vara ett riktigt crap-set för skirmish, åtminsone om man inte gillar Epic. De enda gubbar som jag går igång på är Golden protector och Storm archer. Möjligen Tordek också och lite Warden of the Wood då jag fortfarande har en liten kärlek för Dire bears. Kanske någon till...

Allt som allt är jag inte imponerad.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Okej, för att försöka få igång lite diskussion tänkte jag våga mig på att gissa de fem bästa pjäserna för 200- och 500-poängsspel, utan inbördes ordning:

200:
Cadaver Collector
Tordek
War Weaver
Cleric of Syreth
Large Green Dragon

500:
Epic Tordek
Vanlig Tordek
Bluespawn Godslayer
Cadaver Collector
War Weaver


/Dimfrost
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Okej, nu när vi har resultat att gå på kan vi konstatera att jag hade dålig koll som vanligt. Det fanns ett cadaver collector-band som gick hyfsat i VM, men annars var det ju Redspawn Firebelcher som definierade formatet. Undrar varför jag så totalt missade den? Antagligen för att den såg ut att göra för lite skada, eller något. Jag har inte sett resultat från några 500-poängsturneringar alls än, så det kan jag inte uttala mig om. Och jag står fast vid att Bluespawn Godslayer borde vara bland det bästa från setet, kanske tillsammans med Spellscale Sorcerer.


/Dimfrost
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Redspawn Firebelcher

Totalmissade den också. Får spana på den igen. Äger ingen så kan inte testa, menme.

Har bara lirat en match med WotDQ och det var sealed 2 paket mot 2. Det blev Tundra Scout och Bluespawn Godslayer och lite krafs på min sida och Sorcere on Black Dragon + Slaughterstone Eviscerator på andra sidan. Duktigt med däng fick jag iaf. Få saker rådde på Evisceratorn och Sorcerer on Black Dragon hotar väldigt mycket med hyfsat många möjligheter att attackera på (Maximised Scorching Rays är inte en Tundra Scouts bästa kompis).

Epic är konstigare än vanliga hederliga 200. Tror jag gillar 200 mer. Det som är bra med Epic är iaf att man får testa massa coola figgar där >_<
 
Top