Nekromanti DDM: War of the Dragon Queen previews …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Observera att bilderna inte verkar vara skalenliga.

Aspect of Tiamat :gremshocked:

Meepo, Dragonlord :gremooo:

Dragonwrought kobold :gremsmile:

Wohoo! Fler kobolder kan aldrig vara dåligt.

Och AoT ser bra läbbig ut. Hoppas bara att de inte nerfat henne som med alla andra aspects fram till och med Underdark.

Kan man dessutom hoppas på en Aspect of Bahamut tro?
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Finns det ingen hejd i expanderandet?

Kom inte War Drums nyligen?

Och vem har råd köpa dessa figurer, jag har det då inte. Och att köpa fem boosters och få samma common-gubbs och tre olika sällsynta gubbar känns inte helt lockande. Det är så det blivit här när vi köpte hela spelbutikens lager av Underdarkboosters iaf.. :gremsmile:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
OoO... Meepo!

Aspect of Tiamat var ruskigt cool på bild, men jag antar att de grävt fram den snyggaste figuren som de kinesiska barnen målat. :gremwink:

Däremot... Wow... Meepo. Jag kommer ihåg honom från The Sunless Citadel. Han var lattjo då, men tyvärr råkade han stryka med. Ett fall och ett barmhärtighetsmord senare var han bara ett minne för oss tappra äventyrare. :gremwink:
Frågan är ju mest om han är bra?
Har det kommit några stats på figurerna och är det bara de här tre som förhandsvisas?
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Ooooh, Aspect of Tiamat. Det är ju så man får ståpäls. Det nästan osar ManowaR och annat tufft om den (fast en viss förståsigpåare kommer säkert snart och säger att den är mysegull och hemskt inne enligt Veckorevyn).

Det ska bli tufft med lite spelbara huge's. Vilka Drakar kommer med? Vet någon?

Eftersom massa glada minislirare ändå läser den här tråden så kan jag meddela att under minisbytet på Dragons Lair i förrgår så sa dom där att dom har promos att ge bort och sånt, om vi vill lira där. Vi får ordna det och dom står för plats och stuff. Jag drar gärna dit eller till bannade forumiter och lirar någon gång annars. :gremsmirk:

/Lambi
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag tycker Tiamat är rätt sugig. Liksom, en schweizisk armédrake, ska det vara häftigt? Fuck-ugly mini, dessutom. Hoppas att den suger. Den vill jag inte ha. Dessutom är den inne, enligt Vecko-revyn.

...Men det vägs upp av den fina dragonwrought-kobolden. Kobolder är alltid häftiga.

Men som sagt; var är avolakian? Var är uncommon-umber hulken? Var är neogin? Var är juggernauten? Var är phase spidern? Var är gelatinous cube? Var är någon av de figgar man faktiskt hade önskat sig? Jag hade faktiskt hellre velat ha figgarna i deras aprilskämt.
 

Rakhamon

Veteran
Joined
2 Apr 2006
Messages
30
Som sagt, spel på Dragon's Lair är klart möjligt. Jag kan om inte annat snacka med Johan, eftersom jag känner honom sedan länge. Få dock inga höga förväntningar om priserna. Det är mest common-promos och extra kartor och liknande. Men det kan ju vara kul att få igång lite spel.

Ang. minisarna i WotDQ så måste jag säga att jag tror att Wizards avsiktligt tonat ned på master paintsens komplexitet. War Drums var ett enormt bakslag för deras trovärdighet. Nu ser det för mig ut som att Tiamat håller en kvalitet som man kan förvänta sig från en mini dragen ur booster...

Jag gillar Meepo och den flygande domedagskobolden starkt. Ska bli intressant att se vilken den tredje (för det ska bli tre kobolds i WotDQ) kan tänkas bli.

YYY: WotDQ släpps i Juli, lagom till Dragons jubileumsnummer (där man enligt ryktena ska få en promo-mini med), så det är ett bra tag kvar innan uberboostrarna dyker upp i affärerna.

Lambi: Bekräftade minis är Aspect of Tiamat, Dracolich (Blue), en Nightmare med obekräftad ryttare, en Huge Fiendish Spider, Meepo, Dragonwrought Kobold, icke namngiven tredje kobold. Ryktade minis är Aspect of Bahamut och Spawn of Tiamat (en mindre version).

Ytterligare fun fact: Will the huges in WotDQ get only epic cards, or "normal" ones too?
The Huges in Dairy Queen will get only one card. They are all epic, and have no "jr." version.

Dvs, Tiamat for epic only...

Själv är jag försiktigt positiv till WotDQ, efter War Drums besvikelse. Men vi får vänta och se.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Alltså, de där figurerna är ju apsnygga !!
Skulle kunna tänka mig att köpa dem bara för att sätta upp dem på väl valda ställen i lägenheten.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Oooh! Purple Worm. (NT)

NT = Nässelfebrig Troglodyt
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Mer War of the Dragon Queen

Some minis, such as the Storm Archer, have clear plastic as an accent (in this case, his weapon), while others are made entirely from clear plastic.
Får man hoppas på en Gelatinous Cube? (Jag tänker till och med ta för givet att det är en sådan i settet)

Den och Purple Wormen är allt jag behöver veta för att jag ska se fram emot settet. Fast jag gillar nog pilbågsmannen också:

Another Uncommon, 33-point-old bachelor number two isn't named Hank and can drop an energy-enhanced 15 points of damage twice per round at range.
Det låter ju väldigt bra.
 

Rakhamon

Veteran
Joined
2 Apr 2006
Messages
30
Re: Mer War of the Dragon Queen

Purple worm ser ut som ett sexigt uncommon. :gremsmile:

Clear plastic är till för Elementals eller Undead. Oozes och jellies är tråkiga modeller. Gelatinous cube är iaf inte Huge, så även om de gör den blir man inte sittande med en sån som sitt Huge. :gremwink:

Notera också den nya draken i titelbilden. Gissningarna går vilda, men troligen är det en dragon eller drake från Draconomicon eller Races of the Dragon. Inte Aspect of Bahamut dock. :/
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Ännu mer War of the Dragon Queen …

Då var det dags för nästa förhandstitt.

Ful jävel den där blå lirarn. Men 90 poäng smisk per runda är inte fy skam (även om det bara är mot vissa motståndare)!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Veckans War of the Dragon Queen-preview …

Veckans smygtitt på WotDQ finns här och visar bl.a. en Huge Fire Elemental i genomskinlig plast. Huge!

Den generella smygtittsartikeln för maj och framåt visar också ett par minis: Blue Dracolich och Cadaver Collector (scrolla ner på sidan).

Så nu vet vi vad tre av de ännu inte avslöjade silhuetterna på denna sida föreställer. Av de avslöjade figurerna tycker jag lätt att Mounted Talenta Halfling och Blue Dracolich är de mest villhaiga.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Jävlarns vad jag ser fram emot släppet! (NT)

NT = Norrköpings-Tango
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Shit vad tufft set! [ANT]

Baserat på vad vi sett hittils så kan det tom vara bättre än Underdark. DÅ blir Lambi kladhest.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Som någon vis man sa på WotC:s minisforum …

– What is best in life?

– To tear open the boosters, to count the minis spilled before you, and hear the indifference of the women.
 
Top