Nekromanti DDM Battle Report 060427 CE Grand Battle!

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Jag och Alvar battlade ut en CE-strid. Vi hade massor av warbands och slumpade ut. Karta blev teleportation temple eftersom ingen av oss hade testat den.

Alvar slumpade till sig:
Eye of Gruumsh
Orc Wardrummer
Orc Champion
Red Samurai x2
Orc Savage
Timber Wolf
Abyssal Maw

Jag slumpade till mig:
Tiefling Captain
Hill Giant Barbarian x2
Abyssal maw x3
Timber Wolf
Gnoll

Jag vann sid-initiativ och valde den som man kommer snabbast ut på banan och han vann ställa upp-initiativ och jag började. Jag orkar inte skriva lika detaljerat som vanligt, så jag tar snabbvarianten.

Jag trodde att HGBx2 skulle mangla hans CE-quad då allt utom gruumsh slår moral på en träff (gruumsh tar dock 5 skada varje gång han träffar någon, så han kan ändå få slå moralslag på bara en HGB-träff vilket han också fick men klarade sig).

Jag vann alla initiativ utom ett. Jag slog hyfsat och hade 3 mer. Det räcker långt.

Jag gick direkt på Orc Champion i runda 2 och vann initiativ rundan efter. 2 träffar, 1 orc champion som inte hann göra något alls. Han klarade moral mao.

1 Red Samurai sprutar klegg på 2 HGB och 1 maw. 1 HGB missar save. 1 HGB slår tillbaka och samurajen springer bort.

Sen blir det lite trixigare. Initimidating drumbeat och 1 samuraj + Eye ger att en jätte packar ihop sig och drar. Men jag vinner ett viktigt initiativ och klubbar ner Gruumsh innan han hinner tvinga på moralslag tillbaka på jätten. 1 samuraj, 1 maw och 1 timber wolf har han kvar då jag bara har tappat 1 maw och 1 hgb. Hade däremot min andra jätte sprungit (hade fått slå moralslag utan tiefling i närheten om Alvar vunnit initiativ) så hade det varit game set and match då en moralad Gruumsh och en oskadad och o-konad(!) samuraj hade lekt bland Tiefling Captain, Maws, Timber Wolf och Gnoll. Det finns bara inget kvar.

Det blev som väntat, men inte lika mycket slakt som vi först trodde. Wardrummer är heeelt crazy och ger +4 eller -4 moral. Milda Matilda, som bollibompa hade sagt. Jag tror dock att Alvars gäng är roligare att lira med generellt. Commander rating på 1 svider dock rätt duktigt.

Martin var allmän mobilnörd och hangaround. :zeppelinare:

Det var aptufft att lira. Mer! Teleportation temple är heelt crazy. Det är svårt att skydda Tiefling. Han blev någon sorts (av mig) ofrivilligt bete. Slå Tiefling eller slå en jätte. Det är frågan, sa Hamlet.
 
Top