Nekromanti Day of the beast

G

Guest

Guest
Kommer förmodligen att beställa äventyret "Day of the beast" till Call of Cthulhu och undrar vad folk tycker om det... Det blev ganska dissat i en recension på rpg.net men det rekommenderas varmt på sfbok.se... är bara lite nyfiken på allmänhetens tankar... gött
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Hmm. Day of the Beast är en ojämn kampanj som inte når upp till samma klass som Masks of Nylle och Horror on the Orientexpressen.
Den har några få gyllende sidor, men i snitt så är den i mina ögon ett bottennapp, jag hade väntat mig mer av Chaosium faktiskt. Tyvärr.


Storuggla, spelade CoC i Första Världskriget en gång
 

Tark Arak

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
41
Location
Göteborg
Jag får hålla med om att kampanjen inte är en av de bästa.
Men gillar man att flacka runt i femtioelva länder så är den väll okay.

Tark Arak
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Jag skulle vilja se SF-bok dissa någon produkt som de säljer... ^_^"

Hmm, faktum är att jag konfronterade en av dem, med det vakra namnet Fredrik och han... jag konfronterade honom inte med namnet alltså. Jag börjar om.
Jag konfronterade en av dem, vid namn Fredrik, med det faktum att nästan allt rekommenderas. Varvid han raskt plockade ut några titlar som han ansåg vara riktigt skabb. Skillnaden ligger i "rekommenderas" och de som inte får något värdeord alls. De som inte rekommenderas ihuvudtaget är rent ut sagt... skräp.
Staffars Serier följer en liknande policy fast bättre, de påpekar att titeln man tittar på just nu är rent skräp och att man ska köpa något annat i stället.


Storuggla, som gillar en seriebutik som klämt in över 30000 titlar på trttio kvadratmeters butiksyta
 
G

Guest

Guest
Det var lite det att även boken "1920 bla bla bla" också rekommenderades varmt, och den har jag bara hört bra saker om... Samtidigt fanns det ju en massa titlar där det inte stod något speciellt... så... det var vad jag trodde... men men
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
1920 Investigators Companion? KÖP! Den är vrålbra! Den är bättre än en apa med hög hatt, bättre än en chinchilla med fluga och bättre än en giraff på en trehjuling! :gremlaugh:


Storuggla, öser superlativ
 
Top