Nekromanti Daughters of Cacophony&Samedi

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
Vilka är dessa? Vilka är deras clan diciplines/weakness?

/Cernael - läser Camarilla Guide

PS. Vad sysslar varulvar med?
/DS.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
DoC är ett gäng sångerskor... de kan trollbinda med sin röst... har tyvärr inte böckerna här... men de har sin egen discipline som heter obeah.. iaf i 2nd ed.

Samedi är mina personliga gullungar.. de ser ut som zombies och är lyckliga för det... deras disipliner är necromancy, obfuscate och sin alldeles egna thanatosis... de kan göra vampyrer dödliga och är allmänt onda... har lite kopplingar till voodoo och haiti... finns nånstans en samedi bloodline book att tanka ner...

varulvar bara slåss mot allt som går emot miljön... tråkiga och våldsamma..

chrull
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"DoC är ett gäng sångerskor... de kan trollbinda med sin röst... har tyvärr inte böckerna här... men de har sin egen discipline som heter obeah.. iaf i 2nd ed."

Låter som sirener som finns i den Grekiska mytologin (finns tror jag också i Drakar och Demoner, Monsterboxen).

Ursprunget (Upphovet) är sannolikt detsamma som för sjöjungfrun, dvs det ovanliga däggdjuret sjökor.

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Fast Doc har ingenting med sjön att göra...

Det är en ganska ung grupp.. har inte funnits i mer än 300 år tror jag... kallas faktiskt 'Sirens' tror jag...

chrull
 

Raistlin

Veteran
Joined
7 Sep 2000
Messages
56
Location
Umeå
DoC är ett gäng sångerskor... de kan trollbinda med sin röst... har tyvärr inte böckerna här... men de har sin egen discipline som heter obeah.. iaf i 2nd ed.
Obeah är väl Salubris förmåga (tror jag). DoC:s förmåga heter ... Melpominee...

/Raistlin
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Vilka är dessa? Vilka är deras clan diciplines/weakness?

Samedi anses av många vampyrer vara resterna av de Cappadocians som inte Giovanni avlivade under 1500- och 1600-talet. Riktigt om så är fallet är det dock ingen som vet...
De är iaf hiskeligt fula, påminner i utseendet om Zombies.

Sisters of Cacophony kan vara(??) en "utbrytargrupp" från Toreador. SOCs talang är sången, med vilken de kan förhäxa allt och alla.

Det råder en stor debatt ibland vampyrerna hurruvida SOC och Samedi verkligen är två nya blodslinjer, eller om det bara rör sig om någon utbrytargrupp från Toreadorerna eller Nosferatu/Giovannis.

Min personliga uppfattning är dock att båda klanerna känns lite urmjölkade.

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 
Top